• strelitzia

IVF efter sommaren 2022

Lama21 skrev 2023-04-11 10:37:04 följande:

Strelitzia: okej då är det verkligen inte kört iallafall! Hur går det för dig nu då?

Skönt att slippa hålla på att komma med undanflykter. Jag har inte berättat nånting av hela den här resan för en enda människa. När jag väl kan berätta att jag är gravid, förhoppningsvis den här graviditeten, kommer jag däremot vara övertydlig om att det verkligen inte var lätt för oss att få till en graviditet...

Sandralinnea123: åh vad härligt, håller tummarna för dig också! Lycka till imorgon! 

Det går bra, är betydligt mycket mer lugn nu. Är lätt illamående till och från så det känns bra haha..
    Hur mår du? 

Ja nu var det skönt att hon visste för kan inte komma på en enda bra ursäkt som vart förståelig.
    Jag har också tänkt på de, det känns lättare att kunna vara öppen efter att det värsta är över. 
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-11 17:18:01 följande:

Ja ska bli super spännande, undrar hur har ni gjort efter återinföring? Har ni varit hemma dagen efter också just för att vila? Jag jobbar på förskola så blir en del fysiskt varje dag 🙈

Min första återinföring gjorde jag precis innan jag började jobba ett 11h pass. Nu senast var mitt under arbetstid så jag åkte tillbaka efteråt. Lycka till idag! Solig
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-04-11 18:06:01 följande:

Strelitzia: vad skönt!
    Jag mår bra, har också lätt illamående till och från och märker av att magen är trögare än vanligt. Har fortfarande en oro i bakhuvudet att det är MA men försöker att bara leva i nuet.

Sandralinnea123: jag for hem efteråt, men då hade jag tid på eftermiddagen så skulle inte hinna jobba så mycket ändå om jag skulle ha farit tillbaka till jobbet. Men det var faktiskt skönt att bara ta det lugnt efteråt. 

Det med magen är riktigt frustrerande, jag har inga problem än, men förra gången var katastrof, plus att jag redan var extremt svullen av förstorade äggstockar. 
    Vilken vecka är du i nu? 9?10? Jag hoppas att oron för missfall avtar allt eftersom tiden går, jag tänker också på de. 
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-04-13 15:04:27 följande:

Strelitzia: är i vecka 10, imorgon går det över till v.11. Bokade ett privat ultraljud v.14 så om allt ser bra ut då tror jag det kommer kännas mycket lugnare. Vet inte hur vi kommer göra med kub, känns som vi är lite sent ute och i min region erbjuds det bara om man är över 35. Funderar däremot på att göra nipt men det kommer isåfall kosta en del. När har du fått tid för vul?

Sandralinnea: äntligen insatt! Håller tummarna att det fäster! {#emotions_dlg.flower}

Åh då kommer den ha ben och armar, så spännande! Det är typ den mest surrealistiska upplevelse jag vart med om! 
    Aha, det slog mig inte att det kunde vara olika, i Skåne erbjuds de från att man är 33. Jag blev inbokad på kub under mitt första besök hos mvc, jag hann ta blodprov för de. Vad kostar nipt? Vul den 26e, precis efter att vi har kommit hem från semesters så sista veckan lär gå fort :)
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-14 21:45:41 följande:

Nu känner jag lite som stickningar i livmodern kan de vara något bra ? 🙈

Förhoppningsvis!
    Jag tror inte jag kände någonting, jag har känner inget innan mens heller, så hade inget att gå på. 
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-16 07:51:00 följande:
    streli­tzia - jag kan ha tagit ett test redan idag ruvardag 4 (ja jag vet super duger tidigt😅)
    Men såg allt ett ljust ljust ljust streck som knappt syns 🙈  

Anonym (Dags) -
    Hej! Kan berätta hur de gått för mig, sist jag gjorde äggplock hade jag 19 äggblåsor, fick ut 13 ägg av dom då var 10 mogna, 6 st klarade befruktning men tyvärr klarade bara 2st sig till frysen jag är 25 år och gjort 2 äggplock.
    Åh då håller vi tummar och tår att det blir tydligare för varje dag! Glad
  • strelitzia
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-16 07:26:59 följande:

Imorgon ska jag göra mitt första äggplock i fredags såg man 15 mogna ägg 

hur många tror ni de kan få ut ? 

36 år gammal 2 barn på nstrulig väg med Samma pappa tidigare 

15 är ju toppen, förhoppningsvis innehåller alla ägg!

Jag minns inte exakt hur många äggblosor de plocka ut på mig, gissar 12-14 stycken. Av de kunde 6 odlas vidare till dag 6, en återinföring, och 4 stycken till frysen. De första tog sig men fick missfall precis innan v12. Jag gjorde återinföring i mars, dom hade fått tina tre blastosyster, två klarade sig inte. Den de satte in tog sig och jag är i v 7 nu. Vi är oförklarligt barnlösa, jag blir 35 i år.

Lycka till imorgon! Solig

• strelitzia
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-17 10:34:06 följande:

Lite uppdatering: De fick ut 17 ägg. Spermakvaliteten var också bättre än vad den var på utredningen. Så kommer bli hälften med icsis Och hälften naturligt. Men man såg tyvärr vätska i buken och då kan det vara farligt att bli gravid. Så jag har nu fått tabletter som ska ta bort vätskan. Om vätskan är borta på torsdag görs en insättning och om den inte är det fryser man äggen och gör insättning om 1,5 månad. Lite större chans att det blir et trodde hon.

hjälp mig räkna. blir torsdag ett 3 dagars el 4 dagars et isf?

17 ägg är ju toppen, hoppas på många befruktade. Hur upplevde du äggplocket?
    Hoppas tabletterna gör susen och att återinföringen blir av.
    Äggplockardagen räknas som dag 0, torsdag är med andra ord dag 3. 
    Återinföring brukar vanligtvis ske dag 2,3 eller 5.

• strelitzia
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-20 12:33:47 följande:

Spännande! Jag fick min ena dotter 29 dec

nu är min insättning gjord med en tredagars. Fortfarande 12 ägg kvar i matchen och på måndag vet jag vilka som går till frys.

vad kul att det blev återinföring,håller tummarna att det går vägen! Vet du varför du fick tillbaka tredagars och inte en blasto?

Efter alla trådar jag läst är min uppfattning att får man många befruktade ägg brukar man få en blasto och få befruktade en 2 eller 3 dagars. Jag har dock frågat läkare för att bekräfta min teori utan att de gett något svar. 

• strelitzia
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-21 16:24:44 följande:

De sa att se helst inte ger en blasto eftersom livmodern är bästa platsen för embryot, men att om det inte funkar med et på mig så kör vi fet Nästa gång 

jag uppfattar det också som att läkaren tänker att jag har goda förutsättningar pga 2 vaginalt födda barn på naturlig väg. 

jag ville egentligen få fet pga att jag läst det är fler som plussar efter det , men jag får prova om det är deras bedömning tänker jag 

på måndag vet se hur många av de 12 som blivit blasto och som då kan frysas

Ja så är de ju! Vart går du? 
    Skönt att vet att du kan bli gravid, det borde verkligen öka dina chanser i jämförelse med tex mig som försökt i över två år utan ett enda plus. 

Nja förutsättningarna är väl egentligen ungefär de samma för et och fet. Och att det egentligen handlar om att ju fler försök man gör ju större chans är det att något genererar en graviditet.
    Ska du gör att mål i säg fotboll så är det större chans att du lyckas om du har tre försök på dig än ett, men förutsättningarna är de samma för varje försök. 

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022