• strelitzia

IVF efter sommaren 2022

Lama21 skrev 2023-03-25 15:25:49 följande:
    Grattis till två streck! ❤️ Fattar att du är orolig dock, har du nån bild på det? Det kommer säker vara starkare snart, det här är väl en av anledningarna till att man uppmanas att inte testa förrän testdag. 

Det går bättre nu, har inte haft några bruna flytningar sen måndag förmiddag och symtomen fortsätter även om de är svagare ibland och starkare ibland. Är mest rädd nu att det bara är falska förhoppningar. 

Tack! känns inte på riktigt, har tagit ett till idag och det är i stort sett likadant, eventuellt mer jämn färg. 
    Får nog köpa ännu ett test om jag vill kunna testa imorgon också. Här bilden, min första på familjeliv lyckas varken förminska eller vrida den rätt? 

Vad skönt, gott tecken! Snart tisdag och vul som stillar oron! 

Har du skrivit in dig på mvc än? När jag anmälde positivt så skrev dom de direkt ?skriv in dig på mvc snarast? tyckte de kändes lite tidigt. De i sig var en djungel så många alternativ haha.. 

• strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-26 16:14:23 följande:
    Var ju väldigt tydligt två streck iallafall! Förra gången då jag fick missfall direkt var det mycket svagare än ditt dagen före testdag, när det torkat in efter några timmar såg man det knappt.

Nej det har jag inte, till mig sa dom att jag skulle vänta tills efter vul, så förhoppningsvis får jag väl börja kolla sånt på tisdag. Konstigt att det är olika 🤔
    okej låter betryggande, mitt har synts även torkat. Idag, dock med annat apoteket test är det inte långt i från kontrollstrecket. Vågar ändå inte tillåta mig riktigt tro på de, vill inte bli för besviken. 

Ja det låter mycket rimligare att vänta tills efter de! Lycka till idag! Solig
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-28 18:55:47 följande:
    Det gick bra och jag är så lättad!! Såg hjärtslagen och var perfekt storlek ❤️ Känns som jag kan slappna av nu ett tag, även om det är långt ifrån klart, det vet ju du allt för väl... Men har ju tagit mig ytterligare en milstolpe och oändligt mycket längre än någonsin tidigare!

Om det är nästan lika starkt som teststrecket är det ju ingen tvekan, du är gravid!! Fattar dock att du vill hålla nere förväntningarna. Det var testdag idag va? Har du ringt in och meddelat? 
    Åh va härligt! Visst är de en surrealistiskt upplevelse. Du kommer ha bättre tur än mig! Nästa gång blir väl om ca 6 veckor för kub om ni ska göra de.

Yes, fick tid för vul 26/4 och i samma meddelande stod de igen om att skriva in sig på mvc, vill vänta till typ v 20 med de haha.. Har mått lite illa idag, hoppas det är symtom.
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-29 15:30:46 följande:
    Verkligen! Känns mycket mer verkligt nu också. Känner att jag inte alls har koll på nästa steg för har varit så fokuserad på att komma dit jag är nu. Ska skriva in mig på mvc iallafall, sen skulle jag tro att vi gör kub också. 

Så skönt att det gick den här gången också! Hoppas jättemycket att det går hela vägen för dig den här gången ❤️ Illamåendet är säkert symptom, har mått lite illa själv till och från typ det att jag plussade, vissa dagar inget alls och vissa flera gånger per dag. Klarat mig från att spy iallafall! 
    Ja visst gör de! Fick ni en bild? En liten böna haha.
    Jag har för mycket fritid ibland eller prokrastinerar, så jag gjorde ett helt dokument sist med allt jag skulle tänka på, jämförde gravidförsärkingar, gick igenom vilken mvc i malmö som hade bäst recensioner, vilken förlossning osv. Lite överambitiöst så tidigt kan jag känna så här i efterhand haha. 

Vad skönt att du sluppit spy, hoppas att det fortsätter så! Det känns som att vi ivfare gärna tar ett symptom eller två, lite som en försäkring på att det verkligen händer något. 
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-01 00:19:00 följande:

Hej, jag hoppar in i tråden igen, efter ett hemskt äggplock så ska jag äntligen 1 månad senare börja med ägglossningstest igen och få 1 av 2 blastocyster insatt... är så glad för eran skull !! 

Välkommen tillbaka! Hoppas återhämtningen efter äggplock gick bra och att allt kommer vara värt de snart Solig Vad skönt att det blev två till frysen! När beräknar du ha äl? 

Jag har gått och blivit förkyld och kände mig febrig igår och tog tempen, som visade min basal temperatur. Har blivit lite skadad av alla som tempar och säger att när man är gravid så är tempen högre, så igår ägnade jag en bra stund åt att söka på "gravid låg temp?". Verkar också som att lutinus kan höja ens temp, men jag hoppas helt enkelt att i och med lutinus så är inget som det brukar. Otroligt att man alltid ska hitta något att oroa sig för, greppa efter oroshalmstrån haha... 
  • strelitzia

nu är lång temp ett minne blått. I fredags när jag tog bort mitt smink kände jag hur min hy längst käkpartiet var ojämn, sen vart jag ovanligt torr och nu har jag sen igår utslag längst hela käken och vid hakan. Jag vet inte om det är lutinus som har hudutslag av diverse varianter som biverkning eller om det är en hudsjukdom som kan komma i samband med hornompåslag som vid graviditet, har läst många trådar om folk som fått de som gravida. Det verkar svårt att bli av med då antibiotika inte är ett alternativ som gravid. Det suger men samtidigt kan jag inte LITE låta bli att hoppas att det är ett gott tecken. Hopps bara inte det blir värre, kan man bli sjukskriven pga fåfänga att man inte klara av att gå ut haha.... 

• strelitzia
    Lama21 skrev 2023-04-03 19:45:40 följande:

Strelitzia (kan inte citera på mobilen förutom om det är senaste inlägget) ja jag fick en bild! Här är en mycket överexponerad liten böna ❤️

Det var väldigt ambitiöst av dig, men skönt att göra det noggrann ändå! Fick tid för inskrivning, 25/4, känns sjukt långt bort men det var typ den tidigaste tiden dom hade... 

Haha ja alltså det här med illamåendet, är sjukt jobbigt när man har det men känns också som en bekräftelse. Hinner bli orolig om det går för lång tid, sen när det väl kommer så är det ju inte så nice heller 😅

Google är fan inte nyttigt för en i det här läget, ändå är det omöjligt att låta bli. Har googlat massor om missed abortion och blir så klart livrädd av allt jag läser... 

Lät inte jätteroligt med utslagen men hoppas dina hudproblem är ett gott tecken! Haha du kan ju försöka, fåfänga ska inte underskattas 😅

Så gullig haha!  Hjärta 

ja tiden kryper fram till alla delmål. Min uppfattning är att inskrivning verkar skilja sig väldigt mycket när det blir beroende på ställe/kommun. 

Man hittar nya grejer att googla hela tiden beroende på var man befinner sig. Jag tror jag läst varenda tråd om när folk testat positivt, varje dag sökte jag på "ruvar dag "siffra", vilket jag gjorde sist också. Har också läst alla trådar om "missfall eller inte". Man är bra dum! 

Synd att pandemin är över annars hade jag kommit undan med munskydd haha 
  • strelitzia

Inatt drömde jag att det kom blod när jag torka mig. Var så skönt att vakna och kunna andas ut. Så kommer jag till jobbet och känner lätt mensvärk, går på toa, så har det kommit blod, alltså det här händer väl inte igen Rynkar på näsan
    skulle åka bort i helgen men har ingen lust att vara bortrest om det blir värre. 

• strelitzia
    Lama21 skrev 2023-04-07 20:13:28 följande:
    Nej vad jobbigt!! Var det mycket? Har det fortsatt? Förstår paniken... 

Hade ju också en scare när det först var rosa på pappret, sen brunt i några dagar. Första dagen på vecka sju började det. Det har gått vägen hittills iallafall. Är ju som sagt inte ovanligt att blöda litegrann men en sån fruktansvärd stress det är.

Hoppas verkligen inte att det är nån fara för dig ❤️ Hur blir det, kommit på någon bortförklaring att inte åka eller bestämt dig för att åka iallafall? 
    det kändes som mycket just då, väldigt ljust till färgen. Sprang till närmsta butik och köpte bindor, men efter första bytet har det inte kommit mer än lite brunt. Jag är på första dagen i v7 idag, nästan samtidigt som du fick de då.
    Jag vet ju att det är vanligt, men det känns inte som att en själv tillhör den kategorin vars blödning är en solskenshistoria.
    Jag tar också lutinus, det kan vara pga de då de kom strax efter jag tagit morgondosen. 

Jag stannar hemma, vi skulle till min sambos familj, han berättar allt för sin mamma så han sa att det uppstått komplikationer. 
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-07 21:32:03 följande:

Har ny fått min ägglossning och på onsdag är de dags för återinföring 🙈 

Håller mina tummar för alla här inne🙏🏼

Äntligen, hoppas det går bra! Solig
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022