• strelitzia

IVF efter sommaren 2022

Lama21 skrev 2023-02-22 16:07:31 följande:

Nu är den insatt! Den första de tinade överlevde inte så de fick tina två. Håll tummarna för att den stannar Hjärta

Ja det hoppas vi verkligen att den gör! När är testdag? 

Jag har undrat hur de gör om embryot de tinar inte överlever, men de hinner alltså tina ett till. Blev insättningen framskjuten nån timme? Eller de kanske gör de i så god tid innan. 
  • strelitzia
    Adelei skrev 2023-02-22 22:00:05 följande:

fick mens idag :/, ska ringa Nordic imorgon. 

Beklagar att det inte gick vägen!
    Har du några i frysen?
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-02-24 10:54:24 följande:

Tack! Hjärta 13 dagar efter insättning så blir väl på tisdag den 7:e. 

Fick inte veta förrän jag satt i stolen att första inte hade klarat sig. Hade tid 13.15, fick komma in typ 13.45, men tror det berodde på att det kanske hade dragit ut på tiden på andra föra mig snarare än att det behövdes mer tid för att det skulle tina. 

Hur går det för dig nu då? Börjar det närma sig snart?

MeIMyself skrev 2023-02-23 08:35:18 följande:
    Hoppas, vi har bara en hoppas den klarar sig :(

Förlåt, inte meningen att skrämma upp dig. Som jag förstår det är det rätt ovanligt att de inte klarar sig.

Beklagar verkligen! :(

Okej, vilken tur att de hinner, jag har vart orolig att man annars inte kan göra de utan behöver vänta till nästa cykel. 

Jodå nu är vi igång igen, dag tre med letrozol idag, vul nästa vecka, äntligen! 
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-02-25 13:41:22 följande:
    Jo det var väldigt skönt att det var så, hade gått i bitar annars. 

Härligt! Skönt att vara igång igen! Du hade kört med letrozol förut innan ivf också va? 
    Verkligen! Ja precis, om jag inte minns helt fel så hann jag med 8 omgångar letrozol innan ivf. Är tacksam över att jag klarat mig undan de mesta biverkningarna, gick ändå på diverse hormonpreparat från januari till mitten av november haha... 
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-02-28 19:08:50 följande:
    Det lång tid! Hann med 7 men då var det för att jag fick en tablett första gången och det funkade inte. Var rätt less när det inte funkade men fick inte remiss till IVF förrän efter 6 gånger med ägglossning. Klarade mig också från biverkningar! 

Visst var det vul i veckan för dig, eller har du hunnit med det redan? 

Jag ruvar på men känner ingen större skillnad jämfört med hur det brukar kännas innan mens, så tyvärr har jag inte jättestora förhoppningar just nu... 
    Verkligen tröttsamt. Min läkare sa att chanserna ökar för varje gång man tar de, men det kändes inte direkt lovande.

Det stämmer, idag om några timmar. När jag kollat tillbaka på mina tidigare letrozolcyklar så har jag tagit ovitrell/ fått ägglossning runt dag 14/15, idag är 11 så hoppas det ser bra ut. 

Man blir verkligen helt galen av symptom eller inga symptom. Jag hoppas mensen håller sig borta! 
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-02 22:16:29 följande:
    Hur gick det idag? Såg det bra ut?

Ruvartiden är verkligen den värsta. Pendlar mellan hopp och förtvivlan om vartannat. Håller på att bli galen, går runt och tänker och känner efter KONSTANT. Har testdag tisdag men mensen borde dyka upp innan dess

inte alls lika bra som andra gånger, det hade inte hänt mycket med slemhinnan, äggblåsor var ca 10-11. Har fått en ny tid på måndag och han sa att jag bör inte ha hunnit ägglossa tills dess men det kan man aldrig veta säkert. Om de växer ca 2mm per dag så borde det vara lungt. pepparpeppar. 

Det hjälper inte att tiden aldrig gått långsammare heller. 
    Hur många dagar lägger de på, kanske är olika jag vill få de till att testdag är 3-4 dagar efter bim, 

• strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-02-17 17:14:14 följande:
    Idag har jag haft äggplocket, denna gången var de otroligt smärtsamt, men berodde även på antalet blåsor vilket gör att man redan är svullen och öm i äggstockarna, fick 12 ägg och den 24 får vi mer info om hur vi ska gå vidare och hur de gått för äggen ( befruktning m.m) 
    Hur gick det för befruktningen? 
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-03 17:18:52 följande:

Strelitzia jobbigt att du måste göra ännu fler besök. Hoppas det timar med ägglossningen för dig. Riktigt störande om det brukar se bättre ut och nu gör den inte det...

Vet inte om det är okänsligt när ni är så många i tråden som fått negativa besked senaste tiden, men jag tjuvtestade idag och det var positivt. Fick kolla typ 15 gånger för att se så att jag inte drömde men strecket var där. Betydligt starkare än förra gången då det blev missfall. Trodde verkligen inte det igår

Vad skönt att du blev motbevisad din dåliga känsla! Grattis! Absolut inte okänsligt, tänker snarare att det ger hopp, att det går Solig
  • strelitzia
    Loreena1 skrev 2023-03-03 10:18:21 följande:

Vårt första försök gick inte så bra. De såg 7 äggblåsor, fick ut 3 ägg varav två blev befruktade. De satte i ett befruktat ägg på dag två och det andra klarade sig inte så det blev inget embryo i frysen.

Vi har testardag på söndag men nu småblöder jag lite och tog ett negativt test i morse, ruvardag 14 så det är nog rätt kört.

Usch, jag är så ledsen. Jag var inte beredd på att jag skulle bli så ledsen, men det är nog all stress som kommer ifatt.  

De skulle höja dosen till nästa försök, så vi hoppas på bättre resultat då. 

Brukar det göra skillnad på antalet ägg då? 

Är det bättre chanser om man vilar en cykel innan man försöker igen?

Det är så lätt att i förväg tänka att man ska ta allt lugnt, så träffar de en som en käftsmäll istället. Förstår verkligen att du är ledsen!

Ökad dos bör ge fler äggblåsor bli stora. Vissa är mer lätt/svår stimulerade än andra och behöver mer/minde, jag tex hade en väldigt låg dos men pga pco.

Det vanligaste bland klinikerna verkar vara att man väntar en cykel innan ny sprut omgång, har dom sagt att du kan börja direkt igen?
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-03-06 20:01:49 följande:

Hur gick det för dig idag @strelitzia? 

Det gick bra, tur för det kändes inte som att det skulle göra de. 
    Ska ta ägglossningstest imorgon, om det inte ger utslag, vilket jag tvivlar på så ska jag ta ovitrell på torsdag, har fått tid för återinföring nästa torsdag.
    Det var en annan läkare nu och när han kollade igenom allt så var han sen så positiv och peppande.

Min förhoppning var att återföringen skulle kunna ske denna vecka, får besök om om två veckor, så istället för att kunna ta ett test då behöver jag nu komma på någon anledning till att jag inte dricker alkohol. Jag är den sista att säga nej till en öl, och vi ska till Köpenhamn. haha.. vill inte ljuga men vill heller inte berätta.

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022