• MeIMyself

IVF efter sommaren 2022

Lama21 skrev 2023-03-03 17:18:52 följande:

Strelitzia jobbigt att du måste göra ännu fler besök. Hoppas det timar med ägglossningen för dig. Riktigt störande om det brukar se bättre ut och nu gör den inte det...

Vet inte om det är okänsligt när ni är så många i tråden som fått negativa besked senaste tiden, men jag tjuvtestade idag och det var positivt. Fick kolla typ 15 gånger för att se så att jag inte drömde men strecket var där. Betydligt starkare än förra gången då det blev missfall. Trodde verkligen inte det igår

Men gud Grattis, jag är jätteglad för alla som blir gravid och hoppas alla vi blir gravida en dag Hjärta men inom snar framtid

bara njut av plusset nu
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-03-07 11:01:25 följande:

Det gick bra, tur för det kändes inte som att det skulle göra de. 
    Ska ta ägglossningstest imorgon, om det inte ger utslag, vilket jag tvivlar på så ska jag ta ovitrell på torsdag, har fått tid för återinföring nästa torsdag.
    Det var en annan läkare nu och när han kollade igenom allt så var han sen så positiv och peppande.

Min förhoppning var att återföringen skulle kunna ske denna vecka, får besök om om två veckor, så istället för att kunna ta ett test då behöver jag nu komma på någon anledning till att jag inte dricker alkohol. Jag är den sista att säga nej till en öl, och vi ska till Köpenhamn. haha.. vill inte ljuga men vill heller inte berätta.

Härligt att komma till en läkare som är positiv :)

Säg att du har huvudvärk och tagit starka mediciner Skrattande vit lögn haha 
    det är as jobbigt när man är på fest eller ute att inte kunna dricka något.
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-07 21:32:03 följande:

Har ny fått min ägglossning och på onsdag är de dags för återinföring 🙈 

Håller mina tummar för alla här inne🙏🏼

Lycka till imorgon, hoppas det går hela vägen denna gången.
    Jag väntar också på min mens så vi kan få FET.
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-11 17:18:01 följande:

Ja ska bli super spännande, undrar hur har ni gjort efter återinföring? Har ni varit hemma dagen efter också just för att vila? Jag jobbar på förskola så blir en del fysiskt varje dag 🙈

Jag hade ganska sent så behövde inte jobba mycket efter :)
    jobbade lite online bara. :) Lycka till hoppas det är er guldägg {#emotions_dlg.flower}
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-13 08:00:16 följande:

Igår sattes vår blastocyst in, upptining hade gått jätte bra så nu hoppas jag bara de fäster och blir något 🙈 11 dagar tills jag ska ha test dag känns som en evighet 😅

Spännande, hoppas hoppas ahh vad roligt, ser fram emot att få tillbaka vår blastocyst också Skäms

Även om 11 dagar inte känns långt när man säger det vet jag att det känns som en evighet :) Kommer du tjuvtesta? 

• MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-16 22:00:06 följande:
    Anonym (Dags) 
    Ja vad är våra faktorer, kvinnliga är väl oregelbunden mens och aldrig testat positivt för ägglossning och manlig lite få och dåliga simmare 🙈

streli­tzia Ja vi får hoppas 🙈
    Stort Grattis till strecket, jag hoppas jag snart också får se två streck men får upp förhoppningarna när det går bra för er tjejer  Hjärta och blir genuint glad för er, vet ju hur jobbigt detta är. Jag ska börja tracka min ÄL nu på onsdag så hoppas på FET inom snar framtid :)
  • MeIMyself
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-16 22:15:15 följande:

Så nervös inför mitt äggplock imorgon 

nervös över 
    1. det inte är några bra ägg 
    2. De lyckas inte befruktas 
    3. de kommer göra ont 

ge mig tips och hopp haha 

Vi fick ut 15 ägg , 8-9 blev befruktade och 2 blev blastocyster en fick vi tillbaka direkt men klarade sig inte och den andra är i frysen som vi förhoppningsvis får tillbaka snart om den klarar sig. 

Vi har heller inte kunnat bli gravida på vanlig väg, dom ser inga fel men misstänker att jag har endometrios pga att jag hade en cysta några år sen.. 

Lycka till

• MeIMyself
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-17 10:34:06 följande:

Lite uppdatering: De fick ut 17 ägg. Spermakvaliteten var också bättre än vad den var på utredningen. Så kommer bli hälften med icsis Och hälften naturligt. Men man såg tyvärr vätska i buken och då kan det vara farligt att bli gravid. Så jag har nu fått tabletter som ska ta bort vätskan. Om vätskan är borta på torsdag görs en insättning och om den inte är det fryser man äggen och gör insättning om 1,5 månad. Lite större chans att det blir et trodde hon.

hjälp mig räkna. blir torsdag ett 3 dagars el 4 dagars et isf?

Grattis till så många ägg, tråkigt med vätskan men viktiga är att dom befruktas ni kan frya in om ni inte kan få tillbaka torsdag,
    borde bli 4 dagars eftersom dom brukar befruktas samma dag som äggplock. 
  • MeIMyself
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-18 11:16:03 följande:

17 ägg är ju super bra 😊 

Såhär ser mitt test ut just nu, ett ljust streck 🙈

Stort Grattis {#emotions_dlg.flower}
  • MeIMyself
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-29 07:25:03 följande:
    Rd9 (3dagars)
    Grattis, blir så glad och får upp förhoppningarna för denna gången.
    hoppas vi också får uppleva positivt reslutat denna gången🥰
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022