strelitzia skrev 2022-12-26 11:11:01 följande:
Jag förstår verkligen att folk är testnarkomaner men jag hade inte klarat av de, varje blankt stäck hade fått mig må så dåligt, men sen kan jag tänka mig att det är som med mycket annat, när man väl börjar kan man inte sluta.
Har du hunnit testa idag? Jag håller tummarna för dig
Jadu, jag hoppas att jag är gravid i v 11, men har i 3-4 dagar haft ljusbruna flytningar och idag är de rosa. Har såklart googlat massa och det verkar vara 50/50 på att det är okej eller missfall, jag har inte ont. Funderar på att ta mig till gyn akuten, ovissheten tar kol på mig, självklart kommer de mitt i jul och röda dagar...
Men åh! Måste ändå börja med att säga grattis till graviditeten då
Håller såklart tummarna för att allt ser bra ut. Många blöder ju genom graviditeten utan att det är någon fara. Men förstår absolut din oro... herregud! Men du borde väl vara ganska nära KUB nu då eller? Annars tycker jag gyn-akuten är en bra idé. Så slipper du oroa ihjäl dig. Det är ju hemskt! Är det första barnet eller har du några sedan innan?
För min del så är testande bara skönt för varje gång det blir negativt så kan jag mentalt börja förbereda mig inför att mensen kommer... så slipper det komma som en käftsmäll. Jag tog ett test imorse (ruvardag 7 med 5 dagars embryo). Jag tycker mig se ett svagt sträck... men vågar knappt tro det. Kanske bara är färgrester. Ska be mannen köpa hem ett clearblue ultratidigt som jag kan ta.
Bifogar bilden på testet här om någon är intresserad haha.