• Gosan28

IVF efter sommaren 2022

Hej Hjärta

Hoppar in här! Gjorde återföring med ett 5-dagars embryo igår. Andra försöket för ett syskon. Lyckades på första försöket med ett färskt 2-dagars på första barnet född februari 2021 {#emotions_dlg.flower}

Någon annan som är mitt i ruvandet nu? Absolut värsta tiden för min del, så lång väntan och så många tankar som hinner cirkulera. Som tur var är det jul och nyår nu så festligheterna för förhoppningsvis tankarna på annat och får tiden att gå lite fortare 

Kram!

• Gosan28
    strelitzia skrev 2022-12-25 07:38:58 följande:
    Välkommen! 

Vad spännande Glad det jobbigaste med väntan tyckte jag var att jag kollade på pappret vareeenda gång jag vart på toa. Ja hur går det, hjälper julen tiden och tankarna?
    Tack Hjärta

Ja herregud! Jag är också testnarkoman så jag ju testat i 3 dagar nu. Första dagen för att se att ovitrellen var ur kroppen och nu väntar jag bara på att ett litet svagt sträck ska dyka upp. Ännu helt blanka test, idag RD 5. Så är ju fortfarande tidigt! Men med första barnen hade jag positivt på RD 6.... så lite orolig blir man ju när det är helt blankt. 

Hur har det gått för dig Strelitzia? Är du gravid eller kämpar du fortfarande? 
  • Gosan28
    strelitzia skrev 2022-12-26 11:11:01 följande:
    Jag förstår verkligen att folk är testnarkomaner men jag hade inte klarat av de, varje blankt stäck hade fått mig må så dåligt, men sen kan jag tänka mig att det är som med mycket annat, när man väl börjar kan man inte sluta. 
    Har du hunnit testa idag? Jag håller tummarna för dig Glad

Jadu, jag hoppas att jag är gravid i v 11, men har i 3-4 dagar haft ljusbruna flytningar och idag är de rosa. Har såklart googlat massa och det verkar vara 50/50 på att det är okej eller missfall, jag har inte ont. Funderar på att ta mig till gyn akuten, ovissheten tar kol på mig, självklart kommer de mitt i jul och röda dagar...
    Men åh! Måste ändå börja med att säga grattis till graviditeten då Hjärta Håller såklart tummarna för att allt ser bra ut. Många blöder ju genom graviditeten utan att det är någon fara. Men förstår absolut din oro... herregud! Men du borde väl vara ganska nära KUB nu då eller? Annars tycker jag gyn-akuten är en bra idé. Så slipper du oroa ihjäl dig. Det är ju hemskt! Är det första barnet eller har du några sedan innan? 

För min del så är testande bara skönt för varje gång det blir negativt så kan jag mentalt börja förbereda mig inför att mensen kommer... så slipper det komma som en käftsmäll. Jag tog ett test imorse (ruvardag 7 med 5 dagars embryo). Jag tycker mig se ett svagt sträck... men vågar knappt tro det. Kanske bara är färgrester. Ska be mannen köpa hem ett clearblue ultratidigt som jag kan ta. 

Bifogar bilden på testet här om någon är intresserad haha.
  • Gosan28
    MeIMyself skrev 2022-12-27 13:03:50 följande:
    Hej,

Vilken tur ni haft, lycka till :)
    vi sökte hjälp i Januari/Februari förra året, har inte börjat än men hoppas man har er tur och får komma igång i Januari. 
    Åh håller tummarna att ni får börja snart! Varför dröjer det så lång tid för er att börja? När vi gjorde utredning fram tills att vi startade med behandlingen kan inte ha dröjt mer än 2-3 månader tror jag. Nu använder vi ju våra frysta embryon för att få till ett syskon. Väldigt skönt att slippa alla hormoner och sprutorna. Hoppas att våra 6 embryon räcker för att vi ska få vårt efterlängtade syskon Hjärta
  • Gosan28
    strelitzia skrev 2022-12-28 07:56:39 följande:
    Ja många gör ju de, jag har haft det så enkelt för utom extrem svullen mage så har jag mått toppen fram tills nu och sen kommer det här och molande värk och igår även ont i svanken, varför kommer allt att oroa sig över samtidigt.. Har gjort blodprov för kub och är bokad den 11/e. Jag har fått en tid idag för att kolla vad som försiggår. Det är första barnet.

Ah så har jag aldrig tänkt på de, och precis som du säger mensen kommer ju ofta som en käftsmäll, speciellt när man likt mig har oregelbunden, och varje "försenad" dag ökar hoppet. 
    Jag tycker mig också kunna ana ett streck, håller tummarna! 
    Håller tummarna för att allt ser bra ut idag Hjärta Uppdatera efter ditt besök hur det gått. Har du börjat blöda mer eller är det bara lite som innan? 

Jag tog ett nytt sådant billigt test i morse och ser samma svaga linje som igår... det gör mig lite orolig att det inte ökat något i styrka. Men tog även ett digitalt som visade gravid. Så är glad samtidigt som jag oroar ihjäl mig! Borde det inte ökat i styrka lite? Beräknad mens imorgon (enligt min cykel som säkert blir rubbad av progestronet)

Bifogar bild på testerna. Gårdagens test överst och dagens underst... 
  • Gosan28
    strelitzia skrev 2022-12-29 07:13:01 följande:
    Det gick bra, det var full aktivitet där inne, så surrealistiskt. Däremot så ökade mängden samt jag tycker de går mer å rött än rosa nu, nåt mellanting. Är inte lika orolig längre men ser gärna att det avtar. 

Är inte de digitala mer att lita på? När är din officiella testdag?
    Men åh!!! Så skönt att allt såg bra ut. Då ska du nog inte vara orolig över blödningen. Som sagt, vissa blöder ju genom hela graviditeten. 

Ja såklart är det digitala det man ska lita på. Men blir orolig att det är en kemisk graviditet eftersom stickorna inte ökar i styrka. Tog ett nytt imorse och det är liiiite starkare men inte så mycket som jag tycker det borde va ökat... och inte så starkt det varit de andra gångerna jag varit gravid. Skickar bild på alla testerna på rad... Fick 1-2 veckor på det digitala i morse vilket är skönt såklart. Officiell testdag på måndag.
  • Gosan28

Dagens test vs tidigare tester.... misstänker en kemisk graviditet Rynkar på näsan ingen ökning alls i styrkan på testen. Men de blir heller inte svagare. BIM +1 idag 

Någon med erfarenhet?

• Gosan28
    strelitzia skrev 2022-12-31 16:06:10 följande:
    Jag har inte heller någon erfarenhet, har aldrig tidigare fått tillstymmelsen till streck. Något nytt idag? 
    Samma svaga sträck som alla andra dagar... misstänker missfall. Det borde ju öka i styrka om det var en normal graviditet. Så bara att invänta mensen. Sjukt deppigt! Kommer nog ta en paus i januari och ladda batterierna och kanske göra en ny återföring i februari i så fall. Orkar inte med samma bergodalbana av känslor en månad till.
  • Gosan28
    strelitzia skrev 2022-12-31 21:58:16 följande:

Jag firar nyår på gynakuten, kom en stor klump vid toalettbesök mitt i matlagningen. Har konstaterat missfall.. frustrerande att det skulle behöva vänta till v12? 

Men åh herregud mitt hjärta går sönder Rynkar på näsan Så orättvist!!!! 
    Hur mår du nu? Usch så ledsen jag blir. 

Men nu lämnar vi det här skitåret bakom oss. 2023 är vårt år! Vi ska bli gravida och få välkomna våra bebisar till världen i slutet av året Hjärta

Jag har inte ens tagit ett nytt test idag för det känns ändå kört. Imorgon tar jag klinikens test, antar att det kommer visa svagt positivt det också. Så bara invänta att missfallet börjar... kliniken har stängt till den 9e så får ringa dem då. 
  • Gosan28
    strelitzia skrev 2023-01-02 10:47:35 följande:
    MeIMyself skrev 2023-01-02 08:36:03 följande:
    RMC -> Malmö  :( Jag beklagar verkligen Gråter Hur mår du?
    Skickar all kärlek till er båda Hjärta Hoppas 2023 blir vår år.

Spenderade 20h på akuten, som tur var så var det inget folk så ingen väntetid. 
    Fick inte äta något ifall jag behövde opereras, jag åt en macka vid 13 på nyårsafton och sen inget på 25 timmar, kämpigt. Vanligtvis sa dom så kommer allt ut av sig själv när man får tabletterna, inte med mig, så fick skrapas under narkos igår, visste inte att de gjordes under narkos. Och vanligtvis så får man inga infektioner men det fick jag, så nu går jag på antibiotika och den ena ska inte blandas med alkohol pga kan ge effekt likt antabus, så där rök mina tröst-öl.
    Det absolut jobbigaste är att vi fick se sprattlande armar och ben i onsdags och nu är det tomt., Det var det mest surrealistiska jag någonsin sett så den bilden är fast etsad. 
    Känner mig också som en riktigt idiot som vid Lindexrea beställde några sommar babyplagg.. Får väl ge de till min syster. 

Ja vilket jäkla skitår, på alla sätt. Låt det här bli vårt år! Hjärta
    Riktigt tufft att höra! Tycker så otroligt synd om sig. Det är verkligen ingen lätt resa det här. Hoppas att antibiotikan hjälper och att du kryar på dig snabbt trots allt. 

Vi får följas åt under kommande månader och kanske nästa återföring Hjärta
  • Gosan28

Ville bara uppdatera här. Började blöda igår så det var ett missfall som jag misstänkte hela tiden. Kommer nog låta kroppen vila från IVF ett par månader och hoppas vi lyckas på egen hand. Annars har vi ju några embryon kvar i frysen som får plockas fram till våren när min kropp är redo igen Hjärta

Lycka till alla så kanske vi hörs på någon IVF 2023 sida.

Kram

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022