• KristinaB

IVF efter sommaren 2022

Idag fick vi äntligen starta vår ivf-behandling! Ett år efter att vi skickat in egenremiss! Vi drar igång redan nästa cykel, dvs om en vecka på måndag! Förutsatt att mensen kommer när den ska :) känns otroligt och fantastiskt att äntligen vara igång! Jag är glad och lite orolig på samma gång!

Har skummat igenom inläggen här och håller alla tummar för oss alla! 💛💛💛

• KristinaB
    strelitzia skrev 2022-11-19 17:09:43 följande:

Woho äntligen! Vilken himla väntetid, faller vårdgarantin helt bort vid egenremiss?
    Kan verkligen relatera till känslan, att något äntligen händer, att hoppet sakta kommer tillbaka till en efter vad som känns som en evighet av hopplöshet.
    Så spännande, hoppas att det kommer gå bra Glad

Ja, helt galet! Och då har jag ändå legat på lite. Både vår tid för start av utredning och nu tiden i fredags var för att andra har avbokat. Så vem vet när vi hade kommit fram i kön annars! Men min upplevelse blir ju då att det hjälper att höra av sig med jämna mellanrum. Vet inte om det är. så eller om vi bara haft tur! Vi hade även tur med att dra igång nu innan jul, det var också pga av en avbokning som det fanns plats i äggkalendern...
    Vet inte alls med vårdgarantin mer än att det var 11 månaders väntetid sist jag hörde.. 

Ja det ska bli så spännande! Vill berätta för typ alla men min sambo är lite mer återhållsam och privat.. :) 

Är du i processen? :)
  • KristinaB
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-20 00:02:29 följande:
    streli­tzia - ja suger verkligen... när man väl ser pluset då förväntar man ju sig att de ändå ska bli något.. Ja verkligen känns väldigt skönt att allt är planerat och man vet vad som väntsr och även att vi kanske får fler till frysen (fick bara 1 embryo till frysen sist) så om man har tur kanske de kan bli ett syskon också (om man får önsketänka)

Kristi­naB - åh va kul! Kommer ihåg väntan när vi väntade på vår tur... Vi fick ju gå till gynekologen i vår kommun innan vi skickades vidare till sahlgrenska så väntan där imellan kändes så lång. 
    Jag har ju bara hållt på med ivf sen i augusti, vår första kontakt var i maj 2021, sen började vi kontakt med sahlgrenska i april 2022.
    Det kommer bli en så spännande resa för er, jag har tyckt det har varit otroligt spännande och lärorikt även fast det många gånger är så otroligt jobbigt, men man lär sig så mycket om sin kropp samtidig. Hoppas du stannar kvar i tråden hade varit kul att följa din resa också ! 

Trådarna här på familjeliv har verkligen hjälp att prata med andra och skriva av sig lite för ibland kanske man inte orkar eller vill prata med alla nära en då känns de skönt att skriva med ni andra som är i samma sits och förstår vad man går igenom.. 
    Ja det har verkligen varit en lång väntan! Är dock orolig över hur jag kommer må av hormonstimulering osv. Hur har det varit för dig?

Ja, att skriva av sig här tänker jag är hjälp! Jag har en sambo som är ganska privat och vill helst inte berätta förens fostret är 12 veckor... Jag vill skrika från hustaken att vi ska starta ivf-processen... Så vi har fått mötas lite där, jag har berättat för mamma och ett par vänner.. 
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022