• Diddi89

IVF efter sommaren 2022

Hej

Hoppas det är ok att jag också hoppar in här.🌼 Då jag och min man precis har påbörjat vår andra IVF. Vi är 33 resp. 34år och vi har en dotter född -17 som blev till på egen hand.

Har sedan sommaren -18 kämpat med att få syskon. Fick ett missfall i september -18 i v 10. Och efter det hände inget. Gjorde en utredning våren 2020. Testade under ett års tid olika behandlingar i perioder, i form av letrozol, metformin etc. Testade även alternativa behandlingar i form av zonterapi och olika örter såsom luktpion och munkpeppar. Låter galet nu när man skriver det.

Hösten -21 fick både jag och min nog och tog kontakt med Livio. Vi gjorde ett äggplock och återföring i december och vi fick tre balstocyster till frysen. Strax efter får vi plus och lyckan är total. Så mycket ångest och press som bara släppte och vi kunde njuta mer av tillvaron. Får sedan i februari covid, drabbas av post-covid därefter och hjärnan slutar att fungera blir sjukskriven och mår skit. I april när vi var i v.22 får vi dåliga besked på RUL och bara ett par dagar senare sätts avbrytandet igång då bebisen inte klarade sig.  Vilket kändes så tungt och orättvist. Som man hade längtat och planerat inför vad som skulle komma och livet bara förändrades så snabbt på mindre än en veckas tid. Läkarna kunde inte hitta felet utan det var bara en riktig otur, inte kopplat till covid alls vilket vi först trodde.

Livio ville att vi skulle vänta med en ny behandling till efter sommaren, vilket man då tyckte var skitjobbigt men nu förstår att man behövde.

Har nu tre balstocyster i frysen och har en planerad återföring på onsdag. Har tagit ovitrelle vid ÄL och tar nu Lutinus två gånger om dagen. Är skitnervös, astaggad och samtidigt så rädd. Känns lite som att mina känslor har en egen bergochdalbana som ingen kan förstå... 

Hoppas verkligen på att genom denna gruppen få lite hopp och samtidigt chans att få ventilera med personer som är i liknande situation.
  • Diddi89

Dibella, tack! Håller tummar och tår nu. Har precis satt en en livlig blastocyst idag. Läkaren sa att jag har en extremt bakåtvänd livmodertapp som ligger som ett z. Hon sa att hon inte sett något liknande. Är det något ni hört talas om? Var nära att missa återföring en idag då min dotter hade misstänkt UVI tur jag fick en tid till VC snabbt. Känns som det är meningen att man ska ha lite tur ibland.

Hur går det för dig nu? Skulle ni vänta ett tag innan nytt försök? Och hur går det för er andra? Är det fler som ruvar?

• Diddi89

Hej, igen

Försvann där lite, vi lyckades med återföringen och är nu gravid. Har varit så svårsmält att jag fortfarande ser mig som "vanligt" har ett bokat UL den 26/10 så tänker att när man väl ser är det nog lättare att smälta. Igår fick jag även negativa nyheter gällande bebisen som vi förlorade i april, trodde att jag fått de sista svaren i juli men det kom fler. Blev som en chock när de sa att det var fel på moderkakan och att jag nu kommer att behöva mediciner från v 10. Så försöker smälta allt och försöka att inte vara orolig, vilket är så svårt.

Gällande äggplocket, kände jag bara lite när de gjorde plocket i andra äggstocken. Håller med om att det blev ett litet rus, samtidigt som jag också efteråt kände en stor lättnad över att det var klart. Alla sprutor var över och det var spännande att gå vidare till nästa steg. 

Håller tummarna för er andra!! 

• Diddi89
    Misssandra88 skrev 2022-10-04 21:22:43 följande:
    Grattis till graviditeten Glad 
    Vad säger dom mer om din situation? Du kommer ta mediciner från v. 10, vad säger dom om chanser och risker och allt sånt? Förstår att du är orolig men det är väl jätte bra att dom upptäckte felet så pass tidigt att dom kan ha det under kontroll? Håller mina tummar och tår att det går vägen för er denna gång!!! <3

Okej. Alltså jag kände verkligen ingenting och blev verkligen mega hög! Kände att jag var tvungen att be läkaren om besök när vi sågs igen på själva insättningen Skäms
    Tack!! Känns så overkligt.. men nu när man börjat spy är det lite lättare att hantera.. läkaren undrade också om skillnader mellan mina graviditeter och då säger jag att jag mådde bättre nu på senaste, det menade han kunde vara ett tecken på att moderkakan inte fungerade och att han hoppades att jag skulle må lite illa nu med.. men känns ju så diffust, pratade med en väninna om det som snart ska få sitt femte.. hon sa att hon knappt mått illa och spytt med sina.. tänker att det är så olika. Men jag gick där och nojjade för jag inte mådde illa efter det.

De ska sätta in blodförtunnande, och de ville göra det tidigt iom att förra moderkakan var så kass. Han sa något om att medicinen hjälper till 70% vid en viss dos. Oklart vilken.. Men håller tummarna på att få behålla den lilla så länge. Ska på UL den 26/10 sen påbörja medicin den 29:e om allt ser bra ut. Så nervöst..
  • Diddi89
    Misssandra88 skrev 2022-10-15 10:47:52 följande:

Men det är ju det som är så svårt, allas graviditeter är ju så olika. Man önskar man kunde jämföra men det går ju inte... Hur mår du nu då? Kan bara föreställa mig din oro med tanke på det som hände i våras men som sagt så får ni hjälp nu som ni inte fick sist. Håller mina med Glad

Plussade i måndags och är idag i v5+1 och nu börjar en annan sorts oro. Ska på UL 31/10. Vilken v är du i? :)
    Ja det är ju verkligen så, är så nojjig hela tiden men hoppas att det lägger sig vid UL. Mår mest illa hela tiden och är körig i magen. 

Wow!!! Grattis så kul!! Vad roligt då har vi ju inte BF långt ifrån varandra. Jag har 26/5. Jag är i 8+2 idag.
  • Diddi89
    strelitzia skrev 2022-10-12 11:03:32 följande:
    Vilken dag har ni mötet? Haha jag förstår de Skrattande

Jag får börja idag woho! Dom ringde upp mig igår när jag satt på möte, försökte återgå till mötet utan världens största smile haha, men vad SKÖNT det kändes att få bli så genuint glad för något, det känns som att det var längesen. Ska bli mycket spännande och nervöst!
    Så skönt att ni ska få komma igång, äntligen!! Håller tummarna för er!!! 
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022