IVF efter sommaren 2022
Hej
Har sedan sommaren -18 kämpat med att få syskon. Fick ett missfall i september -18 i v 10. Och efter det hände inget. Gjorde en utredning våren 2020. Testade under ett års tid olika behandlingar i perioder, i form av letrozol, metformin etc. Testade även alternativa behandlingar i form av zonterapi och olika örter såsom luktpion och munkpeppar. Låter galet nu när man skriver det.
Hösten -21 fick både jag och min nog och tog kontakt med Livio. Vi gjorde ett äggplock och återföring i december och vi fick tre balstocyster till frysen. Strax efter får vi plus och lyckan är total. Så mycket ångest och press som bara släppte och vi kunde njuta mer av tillvaron. Får sedan i februari covid, drabbas av post-covid därefter och hjärnan slutar att fungera blir sjukskriven och mår skit. I april när vi var i v.22 får vi dåliga besked på RUL och bara ett par dagar senare sätts avbrytandet igång då bebisen inte klarade sig. Vilket kändes så tungt och orättvist. Som man hade längtat och planerat inför vad som skulle komma och livet bara förändrades så snabbt på mindre än en veckas tid. Läkarna kunde inte hitta felet utan det var bara en riktig otur, inte kopplat till covid alls vilket vi först trodde.
Livio ville att vi skulle vänta med en ny behandling till efter sommaren, vilket man då tyckte var skitjobbigt men nu förstår att man behövde.
Har nu tre balstocyster i frysen och har en planerad återföring på onsdag. Har tagit ovitrelle vid ÄL och tar nu Lutinus två gånger om dagen. Är skitnervös, astaggad och samtidigt så rädd. Känns lite som att mina känslor har en egen bergochdalbana som ingen kan förstå...
Hoppas verkligen på att genom denna gruppen få lite hopp och samtidigt chans att få ventilera med personer som är i liknande situation.