strelitzia skrev 2022-10-01 12:56:55 följande:
Wohooo äntligen! Håller alla tummar och tår!
Läste om ditt äggplock, var orolig över en jobbig upplevelse men blev glad av att läsa att det gick bra, är själv väldigt nervös över de. Hur många ägg fick du ut, några till frysen? När är din testdag? Hur upplevde du sprutorna?
Vårt möte gick bra, läkaren ville ha ett utlåtande från min sambos läkare då han tampats med psykisk ohälsa i större delen av hans liv. Var orolig för de men utlåtandet var bra och läkaren tyckte att det var absurt att han skulle bedöma min sambos förmåga att bli en förälder. Jag förstår såklart att det är ur barnets perspektiv och det hade var oansvarigt att inte ha någon form av uppföljning på de. Lämnade in kompletteringen i onsdags och ringde igår, då sa sköterskan att läkaren skrivit i anteckningar 3 dagar efter vi vart där "okej för start". Jag beräknar min nästa mens till mån-ons nästnästa vecka och hoppas på tur att vi kan få börja redan då, men flyt är inte vår grej så har inte för höga förhoppningar. Måste lämna blodprov i veckan, de fick tydligen inte vara äldre än 3 månader. Är väldigt nervös över den ena sprutan som verkade svårare att ta. Med ovitrelle har jag tagit ett grepp, tittat bort och huggt i, sköterskan på genomgången tyckte inte det var ett bra sätt haha...
Tack
Ja, jag var också orolig. Blev ännu värre på morgonen när vi kom dit och jag kunde typ inte sluta gråta, men som sagt efter lite medicin i blodet så blev det en trevlig upplevelse
Fick ut 8 ägg, av dom befruktades 6 st, satte som sagt in ett 3-dagars förra måndagen och fick veta idag att vi fick 2 st av resterande till frysen.
Testdag på söndag, kunde inte kännas längre bort...
Sprutorna gick över förväntan. Man får bara se till att nypa sig själv i huden tillräckligt hårt att man inte känner själva sprutan. Den första sprutan togs rakt in och den andra snett men upplevde inte att den var mycket större eller svårare. Haha, nej det kan vara en fördel att se vad man gör
Åh, vad härligt att ni fått ok trots det. Vilken klok läkare som sa så! Säg inte det, helt plötsligt vänder turen och ni hinner med start till nästa cykel. Om inte så får det bli månaden efter. Hoppas ni får köra igång snart, denna väntan är inte kul! <3