• Samiii

IVF efter sommaren 2022

Dibella skrev 2022-08-08 21:11:45 följande:

Tack så mycket.
    Jag har låg AMH och sambon har sega simmare, men utöver det så verkar det inte finnas mycket som de kan hitta som är "fel". Har egna teorier kring överaktivt immunförsvar och så, för vi får jättefin befruktning vid IVF, dom överlever väldigt fint, trots att vi får ut väldigt få ägg så har vi fått till frysen vid 2 av IVF omgångarna, så de verkar vara starka rackare.. bara att stanna kvar i livmodern som verkar vara krångligt. Har inte blivit gravid vid någon av omgångarna tyvärr. Sen har själva IVF omgångarna i sig varit väldigt smidiga, främst varit psykologiskt jobbigt snarare än fysiskt.

Denna omgången så kommer vi att få återfört 2 embryos, om det blir så många. Så vi håller tummarna för att någon eller båda av dem sätter sig!

Hoppas verkligen att kallelsen dimper ner i brevlådan snart! Vi tog en paus från januari fram till nu för att det var för tufft på mig mentalt, men nu känns det som man har ork att köra igen, hoppas på att kunna behålla den känslan genom allt detta, vi får se :D

Känns som jag och du har exakt samma problem. Låga äggreserver + sämre simmare. Gör ni ICSI? vi kör korta metoden och har två misslyckade försök bakom oss..
  • Samiii
    Dibella skrev 2022-08-10 12:40:14 följande:
    Precis, vi har kört ICSI på alla omgångar och korta metoden med 3 misslyckanden bakom oss. Hur ser det ut för er med ägg och befruktning och så? Känns som man får så mycket färre chanser just med låg AMH, har fått ut 3 ägg, 4 ägg och 11 ägg, så de tycker ändå att vi får ut tillräckligt många för att det inte ska motivera till långa metoden. Eller vet inte riktigt hur de resonerar med just korta/långa. Hur ligger ni till just nu?
    Vi får ut få till antal, typ som du första o andra. Vi kör tredje snart. Tror du? Jag vet inte vad det beror på faktiskt. Många äldre har ju lågt AMH och lyckas ändå ( jag är 29 så är ovanligt för mig). Känns som en dålig kombo av det + dålig kvalitet på spermier = katastrofchanser. Gasade de på med menopur sista omgången för dig? 11 var ju ändå bra
  • Samiii
    Dibella skrev 2022-08-10 12:59:10 följande:

Ja jag har ingen aning, som du säger så har många äldre lägre AMH och det fungerar fint för dem. Jag är 32 så jag tänkte inte det skulle bli så svårt,  men nu några år senare så blir man lite orolig.

Vi körde bara Gonal 375 första omgången, sedan 375 G + 75 menopur andra och tredje. skillnaden blev egentligen bara att vi fick ägg till frysen omgång 2 och 3. Tror bara jag hade en jäkligt bra månad då jag fick så många ägg, dock var det bara 5 som var mogna och 4 som befruktades, så i slutändan blev det inte så många fler ändå. Men tror att mina ägg svarar bättre på lite menopur.. men kanske är en chansning också? Tror att det är viktigare att ha en sjuhelsikes månad för äggstockarna haha

ahah ska hålla tummarna för en bra ägglossning! Jag svarade också helt ok på menopur. Bättre än gonal-f iaf. Köpte ni tre tillfällen direkt? för gissar att ni kör privat nu?
  • Samiii
    Dibella skrev 2022-09-21 15:38:17 följande:

Hur går det för folk i tråden? 

Vi var på läkarbesök idag inför vår sista IVF och det enda gynekologen var villig att göra var att ta nytt sköldkörtelprov samt kromosomtest. Svar kommer om ungefär 2 månader så vi är inplanerade i mitten av november att påbörja sprutor igen.

De önskar inte kolla med kamera i livmodern, de hänvisas till att man ser lika bra genom att spola vätska. De önskar inte testa några av alla de mediciner som man gör utomlands. Dock var de lite mer vänligt inställt till embryoglue.

Tror inte på att kromosontestet kommer visa något, men det är väll bra att kolla, och att PGT kan göras om något skulle visas..

Vad bra att de börjat se över alternativ och kan tänka sig embryoglue. Jag tycker ibland de är lite väl fyrkantiga. Var på apoteket för att hämta ut medicin och hon sa "gud vad många som hämtar ut dessa sprutor" Värt att nämna att apoteket ligger nära kliniken. Det är då man inser att det sker lite på rullande band bara. Man är en av många som har exakt samma schema och medicinering, trots att allas situationer är Såå olika. 
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022