Personlighetsdrag
Intressant fråga.
Jag provade göra ett EQ test på nätet nu efter att ha sett denna tråd och fick 65.
Mitt iq däremot ligger mot 150.
Så vad baserar man EQ på? Baserar man eq på att man ska bete sig på ett visst sätt efter normen där IQ ligger på 100?
Så om jag besvarade annorlunda på EQ testet så skulle jag anse mig själv vara efterbliven för man både saknar personlighet samt humor om man gjorde på ett annat sätt än vad jag gjorde.
Till din frågeställning:
Jag skulle inte valt något utefter dessa preferenser, jag hade valt en partner som både snygg, varm och rolig med bra bakgrund, alltså inte slampat runt.
Så att dra slutsatsen efter dessa två alternativ säger snarare att du sover under sten
Däremot så talas det om EQ som en personlighet "agreeableness" men att EQ handlar om många faktorer, bland annat självkännedom..
Egentligen tror jag EQ handlar om att göra det man är motiverad att göra och det kan ibland innebära att man är lite hårdhänt.. Befinner man sig inte bland vänliga människor t.ex. så blir man inte det själv, det har i alla fall känts så för mig!
Jag valde i alla fall social kompetens eftersom att den påverkar hur väl vi väljer vår partner oavsett IQ!