Inlägg från: Anonym (Alice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alice)

Mina barn, eviga singlar

Anonym (Mamma) skrev 2022-07-08 15:08:29 följande:
    Mina barn, eviga singlar

Märklig fråga men vill gärna höra hur andra skulle tänka.

Jag har två söner i 20 och 25 årsåldern som aldrig haft flick- eller pojkvänner. De har gott om vänner, är absolut inte några hemma-sittare. De arbetar/studerar, festar, tränar, reser osv. Båda är måna om sitt yttre.

Kan ändå inte låta bli att tänka att när man själv var i deras ålder så hade jag förhållande. Många av deras vänner är redan sambos.
    Jag skulle aldrig fråga dem men jag undrar. Jag har givetvis inte med det att göra och jag vet inte om de haft tillfälliga partners (ons). Tror inte det heller om jag ska vara ärlig. 
    Deras liv och deras val men som mamma funderar jag ibland på hur det kommer sig. 

Dina söner är ju fortfarande väldigt unga, är ju inte som att de är 45+ direkt. De har väl helt enkelt inte hittat någon eller velat ha ett förhållande med någon. Alla har inte som mål att bli sambo innan 25 års ålder.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Man) skrev 2022-07-08 16:53:12 följande:
    Dom är väldigt unga om man jämför med en 45åring ja. Men en 45åringkan vara far-eller morförälder.

Jag tycker verkligen inte dom är unga för att träffa någon, det är väl en rimlig ålder att flytta ut/bli sambo etc.

Nu kanske inte mamma vet allt, men har man inte haft en enda fling eller liknande vid 25-årsålder så anser jag att det borde bero på något.
    Nej, de är ju absolut inte för unga för sånt, men definitivt för unga för att börja oroa sig för dem. De har gott om tid att stadga sig, om det är det dom vill. 
Svar på tråden Mina barn, eviga singlar