• mari123

Sexåring som inte kan simma och som är livrädd för vatten i ansiktet

Spontant, stress och press kommer inte hjälpa lilljäntan utan hon behöver tid och bör få den.... OT OT men får en flashback tillbaka till när vår yngsta var liten och hon VÄGRADE få håret tvättat.....av ngn märklig anledning! Vilket drama vi gjorde det till och SÅ onödigt jobbigt. 

• mari123

Hur som haver så låter man ju inte sitt barn gå ensam och bada förrän det är ganska stort!? Simkunnigt eller inte.

• mari123

Man KAN också leva ett bra liv utan att vara trygg som en säl i vatten! Jag är 66 år och jag vågar inte simma på det djupa i bassängen utan att vara nära kanten att ta tag i. Inga problem

• mari123
    Anonym (Tvillingmamma) skrev 2022-07-11 17:19:38 följande:
    Fast simkunnighet räddar liv. Att inte känna sig säker på djupt vatten är en potentiell livsfara.

Det är inga problem tills det händer något. Då är det bra att kunna röra sig obehindrat på djupt vatten. 

Men det är stor skillnad på 6 år och 66 år. TS dotter är fortfarande liten, men kan behöva stöd för att få bort sin rädsla för vatten.
    Jo fast det är ju inte nödvändigt att vara ute på djupt vatten! Man kan leva ett suveränt liv på land. Kringskuret? Nja inte mycket.
  • mari123
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-11 17:29:09 följande:
    Eh... jo... Jag tycker nog att du HAR ett (onödigt) problem, som varit med dig genom livet. 
    OT OT OT..Jag bor i norrland och varje sommar tänker jag att jag i alla fall ska bada EN gång utomhus men det blir aldrig av. Åren går VILL verkligen men det är ju svinkallt i vattnet även sommarens varmaste dag.........! Även om jag simmade som en säl så skulle det ta emot rejält.....
Svar på tråden Sexåring som inte kan simma och som är livrädd för vatten i ansiktet