• Kaede

Fråga, vilka ät tecknen på att en kvinna gillar sex?

Jag tänker så här. Hur ofta onanerar folk när de inte är i relation och har tillgång till sex med en partner? För en person som aldrig gör det har inte så mkt lust faktiskt. En person som under en längre singeloeriod onanerar någon gång i veckan eller två i snitt har ju uppenbarligen ett eget driv, en spontan lust. Så hur vet man om en kvinna har lust i sig själv? Hon onanerar, utforskar sex och är intresserad av sex på egen hand utan en partner. 

Jag gillar sex. Har alltid haft sex sen åldern blev rätt oavsett om jag haft partner eller ej. I perioder lite. i andra perioder ofta. Så därför vet jag ju att jag har spontan lust uppemot fem gånger per vecka men också kan ha lust en gång i månaden beroende på w i livet. Med en partner som jag tänder på har jag dels responsen lust (det han väcker i mig) och faktiskt också min egna spontana lust. Den släcks omedelbart dock om det förekommer tjat, förväntningar jag inte känner att jag kan leva upp till osv. Oavsett hur livet stressar och rasar så kan jag antingen få lust genom att min man lockar fram den/väcker den genom att han är han alternativt har jag lust och riktar den mot min man. 

• Kaede

Skulle stå responsiv lust.

Om kvinnan har spontan lust och använder den på egen hand så har du en kvinna som är genuint intresserad av sex. OM hon känner sig trygg. 

Om en kvinna har responsiv lust har du en kvinna där lusten måste väckas för att finnas. Det kan hon göra själv men det kräver ju vilja och kan bli som ett jobb men det går. Det kan ske genom dig Och din uppvaktning. Självklart måste hon då vara öppen för att släppa fram sin lust om den väcks. 

spontan och responsen lust är lika vanligt förekommande och inget är rätt eller fel. Det kräver olika ingångar. Vi har alla båda sorterna i oss. En person med hög spontan lust som dessutom är med en partner som lockar fram den responsiva kommer ju att vilja ligga precis känt. En person med låg lust som bara har responsiv lust mycket mer sällan. Min teori.

Som jag läst mig till har män som grupp oftare spontan lust och kvinnor som grupp oftare responsiv lust. Kvinnors lust flukturerar mer över månaden medan mäns är mer konstant. Antar att det är lite hormonstörande med ägglossning och sådant. Finns ju inget rätt eller fel men jag tror att du är inne på ngt viktigt TS. Är ni kompatibla nog att få till ett fungerande sexliv? Viktigt att förstå sin egen kropp och lust för att kunna smälta ihop dem med någon annans. 

Svar på tråden Fråga, vilka ät tecknen på att en kvinna gillar sex?