• Anonym (Hjärnan)

Fråga, vilka ät tecknen på att en kvinna gillar sex?

Det här med olika sexbehov i förhållande är stort problem.
    Så även i mitt förhållande som är nära att ta slut. När vi pratar om det nu så säger hon att hon att vi hade mycket sex I början var för att hon tänkte att det förväntades men att hon egentligen inte har så stort eget sexuellt behov. Att hon gärna ville ändå eftersom hon var kär och tänker att hon därför gärna hade sex med mig. 

Nu till frågan, finns det något tecken på att en kvinna verkligen gillar sex?

(Svaret fråga henne är inte svaret jag söker Hade jag frågat min fru för 20 år sen hade hon absolut sagt att hon gillar sex)

• Svar på tråden Fråga, vilka ät tecknen på att en kvinna gillar sex?
  • Anonym (Initiera sex (annat än))

Att hon själv initierar sex efter nyförälskelsen lagt sig, och vid tidpunkter när hon inte är ägglossningskåt.

• Anonym (Hjärnan)

Tillägg , ursäkta att jag könsbestämde frågan (mest för att jag tittade utifrån mitt perspektiv)
     Frågan är ju minst lika intressant Vad gäller män.

Däremot har jag svårt att säga om jag tittar runt i min bekantskapskrets eftersom vi i det närmaste aldrig pratat allvarligt om sex (skämta däremot ofta)
    Om det skulle vara allvarligt tror inte att en man berättar att har problem med att han vill mindre än sin partner eftersom det är så emot normen.

• Anonym (111)

Min man märker det på mig när jag smyger mig nära, kysser honom och frågar om vi ska gå in till sängen (eller liknande). Eller vi sitter i soffan och kysser varann lite flyktigt, men så vill man kyssas mer och rätt vad det är, inser vi båda att det är sex vi vill ha. 

Och det där med din fru: Om hon hade svarat för 20 år sen att hon gillade sex, så var det väl så? Hon ville ju ha sex för att hon var kär i dig, när man är nyförälskad är det lättare för de flesta att ha mer sex än man har sen, eftersom de där förälskelsehormonerna slår till. 
    Att ni nu 20 år senare ha tråkigt sexliv är för att hon inte har lika stor drift som du, och inte hade förr heller, men hon kunde ha sex oftare förr.

Lite mellan raderna får jag för mig att du tycker att hon lurat dig? 
    Samma person kan ju ha olika lust på sex under olika faser i livet, så det är väl så det blivit för henne. 

• Anonym (69"-man)

Först och främst ändras människor över tid. Generellt går det snabbare för kvinnor eftersom det har mycket med hormoner att göra och de har ju en cykel på ca 4v men även att åldrandet påverkar hormoner för både män och kvinnor. Så det går lixom inte att se in i framtiden på det sättet. Möjligen kanske om du har ett medicinskt labb.

Det finns förstås små saker som går att påverka men det kan sammanfattas med att det krävs minst 160% insats för ett lyckligt förhållande med aktivit sexliv. Båda måste vara överens om att man vill ge 100% i förhållandet men man orkar inte det hela tiden så ibland orkar den ena bara ge 70% och den andra 90% och då är det lite kämpigare men man kan ta sig igenom det.

Jag var tydlig när jag träffade min fru att jag tappar intresset i förhållandet när sexlivet dör. Men jag förstår också att hur mycket sex man har varierar I perioder så vi kan ha en öppen dialog utan sura miner eller att någons integritet kränks. 

• Man i norr

Om hon inte vill ha sex på första ?dejten? skulle jag, med den erfarenhet jag har idag, dra öronen åt mig.
    Jag menar, om hon inte vill ha sex nu när allt är nytt och spännande och romantiskt, hur stor chans är det då att hon vill ha det en tisdagkväll i November när barnen nattats? 
    Då har hon förmodligen ingen sexdrift som jag har, utan möjligen en sexlust som är svagare och nyckfull, och då är ett långsiktigt förhållande ett högriskprojekt. 
    Och jo, jag vet att det säkert finns undantag från regeln?

• Anonym (Mman)

Ja det finns ert riktigt bra tecken....
    Hon säger det när vi kommunicerar kring ämnet. 

• Anonym (Initiera sex (annat än))

Tecknen på män att de verkligen gillar sex är väl om de ändrar sig väldigt enkelt. Vill du? Nej jag är för trött. Klä av sig naken och fråga vill du nu då? Och så ändrar han sig och vill.

• Anonym (JustD)
    Man i norr skrev 2022-07-08 09:04:30 följande:

Om hon inte vill ha sex på första ?dejten? skulle jag, med den erfarenhet jag har idag, dra öronen åt mig.
    Jag menar, om hon inte vill ha sex nu när allt är nytt och spännande och romantiskt, hur stor chans är det då att hon vill ha det en tisdagkväll i November när barnen nattats? 
    Då har hon förmodligen ingen sexdrift som jag har, utan möjligen en sexlust som är svagare och nyckfull, och då är ett långsiktigt förhållande ett högriskprojekt. 
    Och jo, jag vet att det säkert finns undantag från regeln?

Håller med! Jag är kvinna och vill ha sex tidigt om attraktion finns. Känns det bra och båda vill ha mer är min erfarenhet att det blir bra relationer. Jag är 50 så relation för mig är till stor del sex. Vänner har jag gott om redan.

Varför låta veckor och månader gå för att inse att man inte gillar samma typ av 6. Att folk i vår ålder ska "hålla på sig". En sån man är inget för mig i all fall. 
  • Man i norr
    Anonym (Hjärnan) skrev 2022-07-08 07:40:05 följande:
    Fråga, vilka ät tecknen på att en kvinna gillar sex?

Det här med olika sexbehov i förhållande är stort problem.
    Så även i mitt förhållande som är nära att ta slut. När vi pratar om det nu så säger hon att hon att vi hade mycket sex I början var för att hon tänkte att det förväntades men att hon egentligen inte har så stort eget sexuellt behov. Att hon gärna ville ändå eftersom hon var kär och tänker att hon därför gärna hade sex med mig. 

Nu till frågan, finns det något tecken på att en kvinna verkligen gillar sex?

(Svaret fråga henne är inte svaret jag söker Hade jag frågat min fru för 20 år sen hade hon absolut sagt att hon gillar sex)

Jag förutsätter att TS menar tecken innan man blir ihop.
    Vore verkligen bra för att skapa längre och mer harmoniska relationer om man kunde vara öppna med hur hög eller låg drift man har. 

Många uppslitande skilsmässor och olyckliga relationer skulle i så fall kunna undvikas.

• Anonym (Ullabella)

Att ta initiativ och flirta med sin partner och att indikera sex och närhet, vilja kyssas länge och intensivt. Att vilja kommunicera mycket kring sex och relationen, spontana smekningar i vardagen. En kvinna som inte vill ha sex eller är attraherad mer tar inga initiativ till sex och verkar närmast undvikande. Inga behov att göra sig sexig inför sin partner längre är också ett tecken.

Svar på tråden Fråga, vilka ät tecknen på att en kvinna gillar sex?