• Tow2Mater

Bråkig 2,5-åring

Ni får väl ta varsitt barn och bo särbos ett par år då.

• Tow2Mater
    Anonym (mamma) skrev 2022-07-05 13:37:20 följande:
    På vilket sätt tycker du det låter som en bra idé att separera syskon från varandra samt från den ena föräldern? Och på vilket sätt känns det enklare att bo "ensamstående" med 2,5-åringen till skillnad från att vara två föräldrar som hanterar problemet?
    Inga förslag till lösningar verkar ju duga och på det sättet blir ju iallafall inte ettåringen misshandlad.
  • Tow2Mater
    Anonym (L) skrev 2022-07-06 08:49:41 följande:
    Det här var nog det mest korkade jag läst på länge och jag hoppas verkligen du inte är seriös. Självklart är det totalt hjärndött att separera syskon. Det handlar om ett barn som har en utåtagerande period vilket inte är ovanligt. Föräldrarna får självfallet göra allt dom kan för att skydda det mindre barnet men det här kommer vara under en kortare period. Alltså herregud. Jag förstår faktiskt inte hur man ens kan komma på den här tanken.
    Tycker faktist socanmälan är på sin plats om de inte får bukt på problemen snart. Fattar inte att barnmisshandel tolereras i den här omfattningen medan det skriks ?skilj dig? om en förälder tar ett barn lite hårt i armen.
  • Tow2Mater
    Anonym (The typical mom) skrev 2022-07-06 16:18:34 följande:
    Att små syskon i den åldern slåss där är INTE misshandel!
    Att föräldrar tillåter syskon göra illa varann anser jag vara misshandel. Lustigt det verkar klassas som mindre allvarligt av en del.
  • Tow2Mater
    Anonym (The typical mom) skrev 2022-07-06 16:28:55 följande:
    Lustigt att du verkar ha missat ts inlägg där hon berättar att de inte alls "tillåter" att sonen slår sin syster. Men för skojs skull kan du ju fråga någon polis (11414) om det räknas som misshandel, så får vi alla svart på vitt.
    Hindrar man de inte, eller inte klara av att hindra dem, blir ju barnet misshandlat. Där borde ju soc komma in i bilden.
Svar på tråden Bråkig 2,5-åring