Inlägg från: Anonym (Lillis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lillis)

Kort tonåring

Jag är 152 cm lång (eller kort) och har alltid fått höra att jag är gullig, ser yngre ut än jag är, frågor om jag är dvärg etc. Jag har dock aldrig haft problem med min längd själv och aldrig tagit åt mig av vad någon säger heller. Mina döttrar är allihopa korta och min yngsta kommer nog att bli kortast. Hon tycker att det är jobbigt att vara kort och får precis som jag kommentarer. Jag kan bara hjälpa henne med att bygga på självkänslan så pass mycket att hon inte bryr sig i vad andra säger. Hon har en tanke om att hon kommer att kunna bli längre än oss andra, men jag får ärligt berätta för henne att hon nog kommer att hamna någonstans mellan mig och systrarna och att det bara är att acceptera. Hon är ju perfekt så. Och det är inget fel med att vara kortare. Hon får acceptera att hon nog alltid kommer att få höra att hon är gullig. Men åh vad jag själv önskade att jag skulle få höra att jag var snygg som tonåring istället för gullig. 

(Man får tillväxthormoner om det finns för lite av hormonerna i kroppen, inte annars. Jag fick lämna prover som barn för att de skulle utreda om jag hade för lite av hormonet i kroppen eller om det var genetiskt. Men det var genetiskt). 

Svar på tråden Kort tonåring