Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Kort tonåring

Min dotter är 14 år och knappt 150 cm. jag är själv bara 155 cm och hennes pappa 174. Jag tror att hon nu slutar växa, eller i alla fall växer väldigt lite. 

jag är så rädd att hon ska må dåligt över detta. hon har alltid legat lite över den tillväxt kurva jag själv låg på och kom in i puberteten ungefär i samma ålder som jag gjorde. men nu när jag misstänker att hon nästan slutat växa blir jag oroad över hur hon ska må över det. Jag tror inte att hon själv förstått att hon inte kommer växa så mycket mer. 

jag själv får OFTA höra från vuxna människor att jag är kort, att jag ser ut som ett barn, att jag knappt syns för att jag är så liten osv. Näst intill mobbning av vuxna och det tär naturligtvis på självförtroendet. är jätte rädd att min dotter ska uppleva liknande, må dåligt över sin längd. 

pratade med skolsköterskan för nått åt sen som i princip skattade bort det och sa att tillväxthormon inte är att tänka på. 

och så kanske det är? men vill ändå höra andras erfarenheter och om man kan göra något? 

Svar på tråden Kort tonåring