• Idaaa56

Söker advokat som vill barnets bästa vid vårdnadstvist

Söker advokat som vill barnets bästa vid vårdnadstvist. Måste brinna och se till barnets bäst. I Lund/Malmö

Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Söker advokat som vill barnets bästa vid vårdnadstvist
  • Idaaa56

Hej! Tack för svar kan du skiva till mig i meddelanden. Tack så jättemycket 

• Idaaa56
    Anonym (Frida H) skrev 2022-07-02 00:06:43 följande:
    Tror du missuppfattar, TS söker inte en advokat, TS söker en familjerättssocionom, det är den personen som skriver vad målet ska handla om, hur allting ser ut, och vad det finns för grunder, samt barnens inställning, dvs någon som förklarar och redogör vad som är för barnets bästa.

En advokat har ingen talan inom detta, dom kan bara rätta sig efter vad familjerättssocionomen skriver och det man skriver är helt efter min egna uppfattning. Man förmedlar till socionomen ang situationen, det är vad en tvisten handlar om, inte vad en advokat tror eller tycker, en advokat har ingen talan som motsvarar var jag som socionom skriver i min utredning, mina ord gäller rättsligt inte advokatens. Nu kanske du förstår vilken Power jag har.
    Kan du snälla skicka ett meddelande till mig  så jag kan prata med dig enskilt. Jag upplever att du förstår vad jag menar och behöver. Tack för alla svar alla andra. Men jag har fått hjälp nu . Jag ber om ursäkt om frågan är fel formulerad jag är inte kunnig inom detta. Men tack för svar men behöver inte hjälp mer. 
  • Idaaa56
    Anonym (Frida H) skrev 2022-07-02 00:29:24 följande:
    Fast det blir jäv om jag skriver till dig personligen hur du skall gå till väga.
    Socialtjänsten/familjerätten som skriver underlag för nästan samtliga vårdnadstvister, oftast är det bara en person du kommer att möta, det är en personen du ska övertyga på ett fint sätt.

Jag har gett dig råd, neka aldrig umgänge som jag berättat, förklara barnens mående, att dom mår dåligt, faller i skolan, känner sig osäkra, drar sig undan vuxna personer/lärare osv, hamnar efter i skolan, barnen känner att vv-liv gör dom osäkra, känner sig otrygga.(även om detta inte är hela sanningen) men förklara sakligt.

Förklara detta på ett fint sätt till din handläggare, att just nu behöver barnen en trygg tillvaro en stund, ser du att situationen förändras så kan utökat umgänge självklart bli aktuellt, men inte just nu, dom behöver trygghet och återhämtning.

Tusen tack för svar! 

Jag förstår precis vad du menar. Jag kommer bara göra mitt bästa för barnets skull . Jag har inget emot umgäge så länge det sker och barnet är tryggt , jag hoppas Socialen  och familjerätten gör en grundlig utredning och tar det beslutet som är bäst för barnet. Jag vill bara barnets bästa och är tacksam för familjerätten och deras kompetens. Tack för svar .

Svar på tråden Söker advokat som vill barnets bästa vid vårdnadstvist