• BuoBä

Hur många sommarklänningar får er dotter?

Anonym (Dum och Snål?) skrev 2022-06-28 20:29:33 följande:

Finns ju billiga sommarklänningar på Hm.com för sådär en 50 lapp, men de är helt ärmlösa. Vågar inte att hon ska ha sådana mitt på dagen, då jag tänker att man bränner axlarna lätt?

Men de sant, det hindrar nog inte lek så mycket, är kanske mest min föreställning om att klänning är man bara " fin" i.

Brukar ni se till att de har tex cykelbyxor under?

Hon vill mest ha klänning men ibland är de i tvätten så hon måste ha shorts någon dag, därför känner jag mig lite dum mot henne. Kanske borde få åtminstone en till. Men nu går vi in i juli snart och det är kanske bara drygt en månad kvar av klänningväder.

Hon har ju någon långärmad klänning/ tunika också

De där ärmlösa är väldigt praktiska. T-shirt under eller tunn skjorta över när det är risk för att bränna sig. Långa tights, cykelbyxor eller bara trosor beroende på temperaturen. Eftersom det inte finns några ärmar som kan bli för korta och de är ganska vida i modellen så räcker de i flera somrar. Vi har allt från 110 till 134 nu, till dottern som är ca 125 cm lång. Den i 110 är väl i ärlighetens namn mer som en tunika, men det funkar.
    Vi använder dem dessutom på vintern, över underställ de dagar dottern har det på förskolan. Det skyddar understället mot fläckar, men blir inte bylsigt eller för varmt.

Vi har _väldigt_ mycket kläder just nu för vi ärvde från flera håll, så jag ska inte säga hur många klänningar vi har. =^_^=
  • BuoBä
    Anonym (Dum och Snål?) skrev 2022-06-29 13:19:09 följande:

Men ljusablimmiga typiska sommarklänningar ser väl konstigt ut ha mitt I vintern, om än man har en kofta tex på?

Alltså, min unge väljer kläder själv och så länge de inte är helt olämpliga för vädret så får hon ta vad hon vill, om det är det hon känner sig fin i. Då kan det bli småblommig pastellklänning och neonrosa tights med katter. Även på vintern. 
  • BuoBä
    Anonym (Dum och Snål?) skrev 2022-06-29 13:17:32 följande:
    Använder snålt, eftersom att riktigt så ofta kommer jag ju inte tvätta så hon blir ju tvungen ha shorts eller annat ibland.  Menar om det är taskigt och snålt mot henne, då hon helst vill ha klänning. Om jag köpte några fler skulle hon ju slippa ha annat då hon säger hon vill ha klänning.
    Om det blir bråk varje gång hon måste ha annat så kan det vara värt att köpa några klänningar till. Om hon egentligen inte bryr sig så mycket, men föredrar klänning, så spelar det mindre roll. Hon kommer knappast bli traumatiserade för att hon var tvungen att ha shorts ett par dagar. Men eftersom _du_ verkar tänka på det så mycket kan det vara värt ett par 100-lappar så ni har några fler ombyten.
Svar på tråden Hur många sommarklänningar får er dotter?