• Anonym (Dum och Snål?)

Hur många sommarklänningar får er dotter?

Hur många sommarklänningar har ni köpt i år till er dotter i förskoleåldern?

Min dotter är 4 och vill mest ha klänning  själv tycker jag det verkar opraktiskt att leka i, åka rutschkana,  klättra springa osv.

Men som sagt villl hon ha det och får ofta ha det också. Dock har jag bara köpt 3 sommarklänningar i år till henne som hon får variera mellan. Är det snålt?
     Hon har fått två par shorts några t shirts också. 

Tycker det ändå funkar bra bara man tvättar ofta, och varje dag är ju inte shorts/ klänning väder även om varit så länge nu. Borde hon få fler klänningar? 

• Svar på tråden Hur många sommarklänningar får er dotter?
  • Anonym (N)

det är inte vanvård om det r det du undrar.  Vadå borde få, sålänge hon har tillgång till rena hela kläder så förstår jag ej problemet

• Anonym (Dina)

Nu ärver jag så
    mycket kläder att jag sällan köper nytt till barnen. Men min fyraåring har tre klänningar som hon alternerar mellan. Det blir förstås en del tvättande, men ibland kan hon ha samma klänning flera dagar i rad , om hon inte spiller något på den. Jag anser inte att klänningarna hindrar henne i leken. 

• Zaxika

Så länge det funkar bra och alla mår bra så är det väl inget problem. Min fyraåring har ca 5 par byxor och 10 t shirtar, men han vill bara använda 2 av byxorna och ca 3 t shirts. Dvs han har sina favoriter som han sliter på... ingen större mening med att köpa fler plagg..

• Anonym (Ebba)

Ser inga som helst problem. Så länge hon har kläder efter väder som är hela och rena är det allt som är viktigt. Instämmer i att funktion är viktigare än stil. 

• Jemp

Jag har inte köpt 3 sommarklänningar... 

Jag har också en tjej i samma ålder där det nästan bara är klänning som gäller. Jag låter henne bestämma den biten, fick köpa lite fler vardagsklänningar när intresset kom. Tycker inte det hindrar så länge de inte är för stora. Rätt storlek (eller för små, de får gå från klänning till tunikor/långa tröjor ibland, med nån slags byxa under) funkar fint. 

Så länge barnet har de kläder hon behöver är det inte för snålt. Jag hade tyckt det var jobbigt med bara 3 om det är det enda hon har på sig dock- främst tvättmässigt. 

• Anonym (Dum och Snål?)

Finns ju billiga sommarklänningar på Hm.com för sådär en 50 lapp, men de är helt ärmlösa. Vågar inte att hon ska ha sådana mitt på dagen, då jag tänker att man bränner axlarna lätt?

Men de sant, det hindrar nog inte lek så mycket, är kanske mest min föreställning om att klänning är man bara " fin" i.

Brukar ni se till att de har tex cykelbyxor under?

Hon vill mest ha klänning men ibland är de i tvätten så hon måste ha shorts någon dag, därför känner jag mig lite dum mot henne. Kanske borde få åtminstone en till. Men nu går vi in i juli snart och det är kanske bara drygt en månad kvar av klänningväder.

Hon har ju någon långärmad klänning/ tunika också

• Anonym (Dum och Snål?)

Tänkte också på det här med om man skulle återanvända någon av förra årets, som egentligen är för små, men med leggings under. Och tänkte om jag då också är dum och snål mot henne.

Nu ska vi hälsa på hennes moster om någon vecka då får hon säkert någon klänning ;)

• Medelad20

Ja tre kanske ändå är lite, de flesta småflickor har väl många klänningar, det är ju på sommaren det är roligt med kläder då de inte göms under en massa ytterkläder.

Tråkigt att titta tillbaka på sommarbilderna om det är samma kläder på varje bild.

• Anonym (Tre döttrar)

Klänning är väl det skönaste och mest praktiska man kan ha?! I prinsessåldern speciellt. Dessutom både över-och underdel samtidigt och praktiskt för mig som inte vill ha så mycket kläder.

På mina döttrar har jag räknat till minst 10 klänningar i den åldern.  Vi har fått en del kläder av andra med tjejer och de har också det allraminst. Sen finns det favoriter som nöts extra mycket. En favorit hos en av döttrarna köpte jag i fyra exemplar.

• elmadumle

Mitt femåriga barnbarn vägrar använda annat än klänning/tunikor med leggings när det är kallt och cykelbyxor under när det är varmt, eget val. Hon har en mormor som älskar att köpa klänningar så hennes mamma brukar säga; köp inga fler klänningar!Flört

Svar på tråden Hur många sommarklänningar får er dotter?