Inlägg från: Anonym (Dum och Snål?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dum och Snål?)

Hur många sommarklänningar får er dotter?

Hur många sommarklänningar har ni köpt i år till er dotter i förskoleåldern?

Min dotter är 4 och vill mest ha klänning  själv tycker jag det verkar opraktiskt att leka i, åka rutschkana,  klättra springa osv.

Men som sagt villl hon ha det och får ofta ha det också. Dock har jag bara köpt 3 sommarklänningar i år till henne som hon får variera mellan. Är det snålt?
     Hon har fått två par shorts några t shirts också. 

Tycker det ändå funkar bra bara man tvättar ofta, och varje dag är ju inte shorts/ klänning väder även om varit så länge nu. Borde hon få fler klänningar? 

• Svar på tråden Hur många sommarklänningar får er dotter?
  • Anonym (Dum och Snål?)

Finns ju billiga sommarklänningar på Hm.com för sådär en 50 lapp, men de är helt ärmlösa. Vågar inte att hon ska ha sådana mitt på dagen, då jag tänker att man bränner axlarna lätt?

Men de sant, det hindrar nog inte lek så mycket, är kanske mest min föreställning om att klänning är man bara " fin" i.

Brukar ni se till att de har tex cykelbyxor under?

Hon vill mest ha klänning men ibland är de i tvätten så hon måste ha shorts någon dag, därför känner jag mig lite dum mot henne. Kanske borde få åtminstone en till. Men nu går vi in i juli snart och det är kanske bara drygt en månad kvar av klänningväder.

Hon har ju någon långärmad klänning/ tunika också

• Anonym (Dum och Snål?)

Tänkte också på det här med om man skulle återanvända någon av förra årets, som egentligen är för små, men med leggings under. Och tänkte om jag då också är dum och snål mot henne.

Nu ska vi hälsa på hennes moster om någon vecka då får hon säkert någon klänning ;)

• Anonym (Dum och Snål?)
    Alexi skrev 2022-06-29 11:55:34 följande:

I den åldern gick min dotter bara i tunna sommarklänningar och halvlånga leggings varje dag. Eftersom vi var i skärgården i kanske 10-14 dagar i sträck utan tvättmaskin så räckte förstås inte tre plagg. 

jag förstår inte varför du använder ordet snålt. Det är ju du som är föräldern som ansvarar för att ditt barn har hela och rena kläder. Vill du tvätta så ofta hela sommaren är ju det ditt val. 

Använder snålt, eftersom att riktigt så ofta kommer jag ju inte tvätta så hon blir ju tvungen ha shorts eller annat ibland.  Menar om det är taskigt och snålt mot henne, då hon helst vill ha klänning. Om jag köpte några fler skulle hon ju slippa ha annat då hon säger hon vill ha klänning.
  • Anonym (Dum och Snål?)

Men ljusablimmiga typiska sommarklänningar ser väl konstigt ut ha mitt I vintern, om än man har en kofta tex på?

Svar på tråden Hur många sommarklänningar får er dotter?