Inlägg från: Anonym (Rättvist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rättvist)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Rättvist. 
    Nu handlar sex också om befrukning för kvinnor som det gjorts för män
    Även en kvinna kan inte ligga utan konsekvenser 

• Anonym (Rättvist)

Det behöver inte vara friviligt om någon kvinna är gravid exempelvis pågrund av en våldtäkt.
    Men inga kvinnor födds gravida och det krävs ofta en aktiv gärning för att bli det. 
    Mer synd om de kvinnor som inte får välja om de ska ha barn eller inte, än de kvinnor som friviligt har sex och sedan blev gravid. 

• Anonym (Rättvist)
    Anonym (Såtrorjag) skrev 2022-06-27 19:04:52 följande:

Alltså, har funderat mer på frågan i ts.

Om abort vore helt förbjudet skulle jag ha vägrat sex tills jag visste att det var en person som var en bra pappa och som skulle ta lika stort ansvar som jag. Om alla tänkte så skulle ju sannolikt frustrationen hos alla män som inte får ligga öka markant. 

Men en annan sak - jag hade också varit livrädd att gå hem själv på natten, vägrat röra mig där minsta risk för våldtäkt kunde föreligga. Slutat springa ute, misstänkt alla män för onda avsikter. Inte tagit taxi hem. För att bli våldtagen och gravid och inte få göra abort är fan inget att leka med i traumanivå. Barn för mig är något jag vill älska, inte en påminnelse av ett övergrepp. Mitt liv som kvinna i samhället hade krymt något enormt av rädsla och min rädsla att ?lita aldrig på en man; alla män kan vara våldtäktsmän? skulle öka dramatiskt.

Mer rättvist.
    Sex handlar mer om befrukning då än ren njutning. 
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (,) skrev 2022-06-26 21:47:34 följande:
    Aborter kommer att fortsätta ske så länge oönskade graviditeter uppstår. Bara osäkrare och farligare för kvinnan. 

Det mest humana vore att stoppa manlig ejakulation utom då man kommit överens om att skaffa barn. 

Obligatorisk vasektomi efter spermadonation i en bank eller förbud för ejakulation, utom i barnalstrande syfte. 

Män behöver inte ejakulera i en kvinna. Redan nu kan de börja köra avbrutet som praxis, det kommer att minska antalet aborter.
    Obligatorisk vasektomi, är det något som kommer naturligt av sig själv?
    Det går inte helt jämföra med abortförbud för abortförbud handlar om att man ska låta fostret vara kvar i magen och inte göra något medan vasektomi handlar om ett aktivt ingrepp i en mans kropp. 
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (Rättvist) skrev 2022-06-29 17:14:14 följande:
    Obligatorisk vasektomi, är det något som kommer naturligt av sig själv?
    Det går inte helt jämföra med abortförbud för abortförbud handlar om att man ska låta fostret vara kvar i magen och inte göra något medan vasektomi handlar om ett aktivt ingrepp i en mans kropp. 
    Dessutom om alla män måste tvångssteriliseras , då gäller det kvinnorna också.
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (,) skrev 2022-06-26 21:47:34 följande:
    Aborter kommer att fortsätta ske så länge oönskade graviditeter uppstår. Bara osäkrare och farligare för kvinnan. 

Det mest humana vore att stoppa manlig ejakulation utom då man kommit överens om att skaffa barn. 

Obligatorisk vasektomi efter spermadonation i en bank eller förbud för ejakulation, utom i barnalstrande syfte. 

Män behöver inte ejakulera i en kvinna. Redan nu kan de börja köra avbrutet som praxis, det kommer att minska antalet aborter.
    Det handlar inte om att män i lagen slipper gå igenom graviditet till skillnad från kvinnorna utan är ju pågrund av biologiska skillnader.

I andra sammanhang säger många kvinnor att de är bättre människor än männen för de inte gör det som män kan göra i liknade utsträckning och då handlar debattten inte så mycket av biologiska skillnader mellan könen. 

Så hypotetiskt med den logiken kan jag säga att eftersom män klarar av att inte göra en abort då borde kvinnorna också göra det. 
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (Spiralbarn) skrev 2022-06-29 17:19:52 följande:

En graviditet är väl om något nått som påverkar en kropp.
    Ja men graviditeter beror inte direkt på tvångssterilisering.
    Det går att som man att inte få några barn även om man inte är steriliserad exempelvis för man inte har sex. 
    En frisk kvinna blir inte gravid pågrund av ett ingrepp
  • Anonym (Rättvist)

En sterilisering är till för att förhindra en graviditet medan abortförbud är för att barnet måste få växa klart i kvinnans kropp och föddas och bli en människa. 
  • Anonym (Rättvist)

Argumentet om vasektomi fungerar bättre om det handlar om män(eller kvinnor) som vill att ens partner måste göra en abort efter ofrivilig graviditet. 
    En vasektomi ställer till det för de män och kvinnor som vill ha barn. 
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (Rättvist) skrev 2022-06-29 17:26:18 följande:
    Ja men graviditeter beror inte direkt på tvångssterilisering.
    Det går att som man att inte få några barn även om man inte är steriliserad exempelvis för man inte har sex. 
    En frisk kvinna blir inte gravid pågrund av ett ingrepp
    Menar att graviditeter berörs inte direkt av tvångssterilisering. 
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA