Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
Rättvist.
Nu handlar sex också om befrukning för kvinnor som det gjorts för män
Även en kvinna kan inte ligga utan konsekvenser
Rättvist.
Nu handlar sex också om befrukning för kvinnor som det gjorts för män
Även en kvinna kan inte ligga utan konsekvenser
Det behöver inte vara friviligt om någon kvinna är gravid exempelvis pågrund av en våldtäkt.
Men inga kvinnor födds gravida och det krävs ofta en aktiv gärning för att bli det.
Mer synd om de kvinnor som inte får välja om de ska ha barn eller inte, än de kvinnor som friviligt har sex och sedan blev gravid.
Alltså, har funderat mer på frågan i ts.
Om abort vore helt förbjudet skulle jag ha vägrat sex tills jag visste att det var en person som var en bra pappa och som skulle ta lika stort ansvar som jag. Om alla tänkte så skulle ju sannolikt frustrationen hos alla män som inte får ligga öka markant.
Men en annan sak - jag hade också varit livrädd att gå hem själv på natten, vägrat röra mig där minsta risk för våldtäkt kunde föreligga. Slutat springa ute, misstänkt alla män för onda avsikter. Inte tagit taxi hem. För att bli våldtagen och gravid och inte få göra abort är fan inget att leka med i traumanivå. Barn för mig är något jag vill älska, inte en påminnelse av ett övergrepp. Mitt liv som kvinna i samhället hade krymt något enormt av rädsla och min rädsla att ?lita aldrig på en man; alla män kan vara våldtäktsmän? skulle öka dramatiskt.