• Anonym (Arg granne)

Mitt ansvar att han skadade sig?

Vi bor i en brf där alla har egna tomter. I utkanten av vår har vi satt fast ett litet fotbollsmål med tältpinnar i marken. Grannen fick tydligen för sig att de hade rätt att använda det och tom flyttade på det så öppningen var bort från oss, så de kunde sparka från sin tomt. Vi upptäckte det först dagen efter när det blev skrik ute. Det visade sig att de inte fäst pinnarna ordentligt och nu har grannens bebis (annan granne) ramlat och skadat sig på dem.

Detta får vi skit för nu och de som flyttade målet nekar något ansvar eftersom det var vi som "lämnat sånt utomhus".

• Svar på tråden Mitt ansvar att han skadade sig?
  • molly50

Inte ert fel. Grannarna har inget på er tomt eller med era saker att göra.
    De som flyttade på målet kunde åtminstone ha frågat först om det gick bra och sedan flyttat tillbaka det igen. 
    Den andra familjen får hålla bättre koll på sin bebis. 

• Anonym (Ella)

Haha va?! Vad tusan hade en annan grannes bebis att göra på din tomt? En bebis har föräldrar totalansvar för. Spelar ingen roll var man är, man bör se vad bebisen är på väg till och ingripa

• Spucks

En grannen går in på er tomt och flytta på er saker så de kan använda dem utan att fråga? Och andra grannen promenerar runt med sin bebis på er tomt utan att fråga? Och nu beskyller bägge grannar dig för bebisen skadade sig?
    Vad har du för tokiga grannar?

• Gameofthrones

Eran tomt. Olaga intrång skulle jag säga. 

• Fiona M

Ligger era tomter extremt nära och utan gränser, eller hur kunde en bebis krypa/tulta ifrån föräldrarna till er trädgård och skada sig?

• Anonym (Arg granne)
    Fiona M skrev 2022-06-25 17:01:04 följande:

Ligger era tomter extremt nära och utan gränser, eller hur kunde en bebis krypa/tulta ifrån föräldrarna till er trädgård och skada sig?

Den ena ligger till vänster om oss och den andra bakom. Målet blev "i mitten" av tomterna. Grannen med bebisen är ofta på kanten av vår tomt och det gör inget för vår del. Jag informerade dem om målet och hur vi satt fast det så de skulle veta ifall bebisen lekte där, så de utgick ifrån att det var säkert nu också. De visste lika lite som vi att granne nr 3 ändrat på det.

Det är öppet mellan alla tomter, vi får inte hägna in.

• Anonym (S)
    Anonym (Arg granne) skrev 2022-06-25 17:08:29 följande:

Den ena ligger till vänster om oss och den andra bakom. Målet blev "i mitten" av tomterna. Grannen med bebisen är ofta på kanten av vår tomt och det gör inget för vår del. Jag informerade dem om målet och hur vi satt fast det så de skulle veta ifall bebisen lekte där, så de utgick ifrån att det var säkert nu också. De visste lika lite som vi att granne nr 3 ändrat på det.

Tycker inte det är ert fel Ni har rätt att ha ett fotbollsmål på er tomt. Men jag undrar ändå hur ni tänker, gör ert barn verkligen mål varje gång, eller stannar bollen på er tomt av sig själv? Ni kan ju inte garantera att er boll stannar på er tomt.
  • Anonym (E)

Nej, såklart inte ditt ansvar. Jag skulle säga att tyvärr flyttade XXX om utan vår vetskap vilket vi inte kan lastas för. De menade inget illa men om de hade frågat hade vi sagt nej eller visat hur man fäster korrekt

• Fiona M

Då svarade ni att de andra grannarna ändrat det, och så var de inte arga på er länge eller?
  • Anonym (Kalle)

Va, varför får ni inte hägna in?? Ni får väl sätta upp vad ni vill i er trädgård? Bara att sätta upp staket alltså. Eller häck.

Jag hade blivit helt rabiat om någon höll på att springa på min tomt och använda mina grejer. 
Svar på tråden Mitt ansvar att han skadade sig?