• Anonym (Arg granne)

Mitt ansvar att han skadade sig?

Vi bor i en brf där alla har egna tomter. I utkanten av vår har vi satt fast ett litet fotbollsmål med tältpinnar i marken. Grannen fick tydligen för sig att de hade rätt att använda det och tom flyttade på det så öppningen var bort från oss, så de kunde sparka från sin tomt. Vi upptäckte det först dagen efter när det blev skrik ute. Det visade sig att de inte fäst pinnarna ordentligt och nu har grannens bebis (annan granne) ramlat och skadat sig på dem.

Detta får vi skit för nu och de som flyttade målet nekar något ansvar eftersom det var vi som "lämnat sånt utomhus".

• Svar på tråden Mitt ansvar att han skadade sig?
  • Anonym (S)
    Anonym (Arg granne) skrev 2022-06-25 14:18:44 följande:
    Mitt ansvar att han skadade sig?

Vi bor i en brf där alla har egna tomter. I utkanten av vår har vi satt fast ett litet fotbollsmål med tältpinnar i marken. Grannen fick tydligen för sig att de hade rätt att använda det och tom flyttade på det så öppningen var bort från oss, så de kunde sparka från sin tomt. Vi upptäckte det först dagen efter när det blev skrik ute. Det visade sig att de inte fäst pinnarna ordentligt och nu har grannens bebis (annan granne) ramlat och skadat sig på dem.

Detta får vi skit för nu och de som flyttade målet nekar något ansvar eftersom det var vi som "lämnat sånt utomhus".

Om ni satt upp tältet på er tomt, så är det inte ert fel att det hände. De har inte rätt att röra era grejor, och deras ungar har inte på er tomt att göra. 
  • Anonym (ååå)

Om de hade flyttat på det är det förstås deras eget fel. De reagerade nog av rädsla för bebisens skull, men de förstås nog när de sansat sig lite. 

• Anonym (P)

Det finns vissa saker som är så hälsovådliga att man är skyldig att se till att de är svåra att stjäla. Tältpinnar är INTE en sådan sak.

• Anonym (Arg granne)

Det är tre familjer inblandade, vi som äger målet, de som flyttade det utan att fästa det ordentligt och så de med bebisen.

• Anonym (ååå)
    Anonym (Arg granne) skrev 2022-06-25 14:41:00 följande:

Det är tre familjer inblandade, vi som äger målet, de som flyttade det utan att fästa det ordentligt och så de med bebisen.

Ja?  Om grejerna var på er tomt så har ingen annan in där att göra eller ta grejer och flytta ut, oavsett vilken familj de tillhör. 

Eller menar du att sakerna inte var på er tomt från början utan ni hade satt målet precis utanför? 
  • Anonym (Arg granne)
    Anonym (ååå) skrev 2022-06-25 14:43:29 följande:
    Ja?  Om grejerna var på er tomt så har ingen annan in där att göra eller ta grejer och flytta ut, oavsett vilken familj de tillhör. 

Eller menar du att sakerna inte var på er tomt från början utan ni hade satt målet precis utanför? 

Ville bara förtydliga att det inte var bebisens familj som orsakat det.
    Självklart var målet på vår tomt, även efter de flyttat det. De bara vinklade det så de kunde spela från sin tomt.

• Anonym
    Anonym (Arg granne) skrev 2022-06-25 14:46:00 följande:

Ville bara förtydliga att det inte var bebisens familj som orsakat det.
    Självklart var målet på vår tomt, även efter de flyttat det. De bara vinklade det så de kunde spela från sin tomt.

Helt och håller deras fel, de ska ge f*n era saker.
  • Gameofthrones
    Anonym (Arg granne) skrev 2022-06-25 14:41:00 följande:

Jag fattar inte vad det är med folk idag, många skyller lätt ifrån dig för att slippa själva stå ansvariga.
    Flyttar man på saker då ördet deras skyldighet inte du. 

Det är så mesigt föräldraskap idag det gäller inte alla utan endel. 

Har ijre läst alla inlägg. 

Men som jag förstod det att de flyttade fotbollsmålet och skyller på dig för barnet gjorde sig illa? Var det ifrån din tomt? Vad har eedär och göra från början? Har ni kamera där man ser att det är inte du som har flyttat det? 
  • Anonym (M)

Ingenstans kan jag se att det var ert fel.

Första familjen hade INTE på er tomt att göra och flytta era grejer.
    Andra familjens bebis hade INTE på er tomt att göra.

Men det är ett dilemma vad gäller grannar och grannsämja, jobbigt att bråka med de som bor nära. Säg till dem att det som hände är tråkigt men att om familj A inte rört pinnarna hade ju inte Bs bebis kunnat skada sig på dem och vad gjorde förresten bebisen på er tomt?

• Anonym (Kalle)

Men vad är det för störda grannar ni har?? Upp med ett staket!

Svar på tråden Mitt ansvar att han skadade sig?