Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Skriker ni åt varandra när det blir tjafs?

mammabitch skrev 2022-06-24 10:39:38 följande:

Jadå det gör vi då vi båda är temperamentsfulla och lätt kan bli högljudda. Å andra sidan går vi sällan och långsurar.

Samma här, vi har humör och rösten kan höjas, Men jag upplever det inte som att vi skriker mot varandra. Men om någon skulle höra det, så skulle det nog uppfattas som det. Tänder till på två sekunder, över efter två minuter.
    Men om vi verkligen blir arga och riktigt osams, då skriks det inte, det var väldigt länge sedan, kom knappt ihåg det.
    Men svor som en borstbindare förra veckan då sambon ställt något på fel ställe (det var fel ställe just den dagen ;) ), då höjde jag nog rösten
  • sextiotalist
    Anonym (Nope!) skrev 2022-07-04 22:05:51 följande:

Träffades 2014 och har aldrig tjafsat eller varit osams på det sättet.
    Att tjafsa eller bråka är ett tecken på osäkerhet - lös problemet genom att prata med varandra.
    Gapa och skrika är för juniorer .....

Min erfarenhet är att småtjafs och småbråk ofta bero på att man är lagom irriterad. De där skorna som i 9 fall av 10 inget som stör en, men så har man haft en dålig dag på jobbet, eller är bara allmänt irriterad, då kan dessa skor få mig att gå i taket. Nu känner vi varandra så väl, så det brukar stanna där.
  • sextiotalist
    Anonym (Tarzan) skrev 2022-07-04 21:49:03 följande:
    Troligtvis är gränsen mellan att höja rösten och skrika är ganska hårfin.
    Nja, jag är nog en som kan höja rösten när jag blir ivrig eller irriterad, men skriker sällan. 
Svar på tråden Skriker ni åt varandra när det blir tjafs?