Inlägg från: Anonym (Nolltolerans) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nolltolerans)

Skriker ni åt varandra när det blir tjafs?

Nej aldrig, blir på sin höjd lite hårdare ton i orden här bara. Skulle förövrigt aldrig acceptera att bli skriken på ärligt talat, och det är inget jag själv sysslar med som sagt. Är riktigt allergisk mot elakheter och skällsord i affekt utöver skrik dessutom. Finner den typen av beteende fullständigt patetiskt, så tappar respekten för en sån person omedelbart. Svårt att ha en kärleksrelation- eller bekantskap/vänskap med någon man inte respekterar. 

Det är överlag väldigt svart eller vitt på just den punkten för mig. Kan ha en hel del överseende inom annat, men just detta med bemötandet? Även om man så är fly förbannad, så finns där inte några ursäkter för att gapa, skrika, bli elak osv. 

• Anonym (Nolltolerans)

(Skrikan) 

Eller så tar du tag i ditt problembeteende och gör någonting åt det. Du äger problemet. Du är ansvarig över hur du reagerar, och därefter väljer att agera. Din kille gör rätt som avlägsnar sig ifrån situationen, istället för att eskalera den. Detta är SUNT. Så man SKA göra. Han är inte konflikträdd, utan det är du som beter dig psykologiskt våldsamt och svarar med okontrollerad ilska ju djupare ner i dispyten ni kommer. Jag måste faktiskt fråga, är du helt säker på att det du upplever som passivt aggressiva kommentarer ifrån honom - verkligen är det? 

Sanningen är den att Det inte hade hjälpt om din partner hade skrikit tillbaka. Det skulle inte lösa ett skit, utan risken är bara att du blir ännu argare. Mer provocerad. Fast då av andra anledningar än du rättfärdigar ditt beteende med nu. En dag kanske du till och med drämmer till honom, om han hade valt att stanna i bråket och svara upp med samma aggressivitet som dig.

Svar på tråden Skriker ni åt varandra när det blir tjafs?