Inlägg från: Confused87 |Visa alla inlägg
  • Confused87

BF MARS 2023

Nooja skrev 2022-10-11 19:39:41 följande:

Har också haft RuL nu. Allt såg bra ut. Började nästan gråta vid undersökningen.

Allt såg bra ut. Moderkaka i framkant, kanske därför jag inte kännt av något. Men en bäbis ligger där och myser

Vi vet inte kön men har fått det på en lapp som är undangömd. 

Gud så roligt, grattis! Solig sålänge bebis mår bra så spelar det ju faktiskt ingen roll vilket kön Hjärta
  • Confused87

Har börjat köpa lite smått grejer till liten, var även och kollade barnvagnar och babyskydd i helgen.
    Hur tänker ni kring att handla saker begagnat?

• Confused87

Håller med er gällande nytt babyskydd. Känns bara lite hopplöst att försöka köpa ett Skrikandes 
    Vi hade bestämt oss (trodde vi) för ett märke som har en snurrbar bas, väldigt praktiskt enligt bekanta när det är dags för nästa stol. Men alla tycker så olika.. en annan bekant tyckte ett annat märke då det var det enda där stol 2 skulle hålla ända tills barnet var 6-7 år istället för ca 4 år som de andra gör. Dock tyckte försäljaren i butiken när jag frågade om detta märke att de reglerna inte kommer gälla nästa år och testerna kommer bara bli godkända av märkena de hade i butiken..
    Jag blir knäpp, hur väljer man? Gråter

• Confused87
    Nooja skrev 2022-10-30 10:14:12 följande:
    Du får jätte gärna säga till vart ni landar för jag håller på att få panik. Hahahah kan verkligen inget om detta och ALLA mina bekanta har haft olika så kan inte avgöra vad som är "bäst" 
    Inte bara jag då som känner mig förvirrad, skönt på ett sätt Tungan ute
    Mars kändes så långt bort förut.. men det kan ju hända att lillan kommer tidigt, så vill ju gärna ha allt klart åtminstone en månad i förväg. Och då är det februari som gäller, vilket inte känns lika långt bort Skrikandes
    Min sambo är lyckligtvis väldigt mycket mer laid-back och "vi fixar det här", vilket är skönt Solig
  • Confused87
    Nooja skrev 2022-11-01 07:45:00 följande:

Det börjar bli lite stressigt, tiden rusar förbi. Ändå mkt att tänka på och införskaffa innan det är dags. 

Har ni tips på var man bör prioritera första tiden så man inte börjar köpa saker hejvilt? 

Snabb frpga gällande rörelser, känner ni av bäbis mer nu eller är det fortfarande diffusa rörelser då o då? Jag är fortfarande osäker om jag känt av bäbis, men ibland kan jag köpa något långt ner i magen  men är osäker. Fick dock lyssna på hjärtljud hos barnmorskan förra veckan. Solig

Vi köpte barnvagn igår! Skrattande kan inte säga vad som är mer prioriterat för det har bara blivit så.. Drömmer nästa "viktiga" på min lista är babyskydd och spjälsäng. 
    Nu när jag känt en riktig buff och vet hur det känns kan jag även anta att vissa fladder också är lillan. Kan hända att det även är jag, men det är en lite speciell känsla ändå när de där sparkarna kommer även om jag inte känner dom utanpå magen Solig så, fortfarande diffusa ibland, men jag är ändå rätt säker på att det är hon som lever loppan där inne Skrattande
    Mysigt med hjärtljud! Jag längtar till det också, såg henne på RUL men ska bli mysigt att få höra också..
  • Confused87
    Nooja skrev 2022-11-07 06:53:38 följande:
    Va roligt med inköp av barnvagn, jag håller på att kolla runt som ett tok. 
    Vilken modell blev det? 
    Fundera på att avvakta lite tills Black Friday för att se om det dyker upp några bra erbjudanden. Cool
    Emmaljunga Nxt90f Skrattande 
    Tänkte också vänta till Black friday för det andra Solig men hittar jag en spjälsäng med dropside för en billig peng på Marketplace så Oskyldig
  • Confused87
    Nooja skrev 2022-11-09 21:51:10 följande:
    Var och kika på vagnar i butiken idag, vi kikade oxå på Emmaljunga. Dom kändes bra och rediga. Tittade oxå på Britax. 

Ska nog vänta tills black Friday och se om det dyker upp några erbjudanden. 

Så mkt att tänka på just nu Drömmer
    Vet att en del tycker att Emmaljunga är stora och klumpiga, men jag tycker ditt ord "rediga" passar väldigt bra! Skrattande vi bor på landet och jag vill ha en vagn som känns stadig och som inte viker undan för varje liten sten. Vår bebis kommer bli så härdad av alla gupp, haha Tungan ute 
    Har hittat en spjälsäng secondhand som vi ska hämta på lördag Hjärta
    Så nu är det bara babyskyddet som är kvar av alla "stora" grejer.. tror jag Obestämd
  • Confused87
    AllIKnowSoFar skrev 2022-11-10 22:23:42 följande:

Visst känns det som tiden går ganska fort nu? Kul att läsa om era barnvagnsplaner. Här blir det en stadsbebis så vi söker motsatsen till redig vagn haha, en som vi orkar bära upp liggdelen till tredje våningen.... bra tips om black friday, ska absolut hålla koll efter erbjudande på babyskydd då!!
    fint ni ska hämta spjälsäng, Confused87, kommer nog kännas mer verkligt med den i hemmet Skrattande
    Jag ligger och tittar på buffarna på magen nu, bästa stunden på dagen!

Haha, tur att det ändå finns så många olika modeller på marknaden så man får det som passar ens egna situation Skrattande
    Jag har börjat tappa räkningen, förut var jag alltid bensäker på vilken dag jag var på, tex 13+5. Nu bara "eh, vecka 23 tror jag" lyssnar på en podd också Gravid vecka för vecka, och det underlättar nog inte att blanda ihop vilken vecka hon är i och vilken vecka jag själv är i Tungan ute
    Mysigt med buffarna, jag har känt dom mer eller mindre i snart 3 veckor Solig Ibland verkligen sparkar! Ibland bara buffar.. förstår att man som omföderska lättare känner igen rörelserna för nu kan jag förstå att de tidiga buffarna jag kände faktiskt var bebis och inte bara jag Flört
    Har ni börjat ana något mönster än? Är jag uppe och kissar runt 4 på morgonen kan jag känna något litet, sen även vid 8 på kvällen Solig nu när jag sitter och skriver det här så känner jag också buffar SkrattandeHjärta
  • Confused87

Hur går det för er alla? Glad
    Gick in i v 27 idag. Diverse gravidkrämpor börjar definitivt ta mer plats.. Skrikandes men även de mysiga puffarna och drömmar om framtiden Hjärta
    Har börjat fundera mer detaljerat på själva förlossningen, mer specifikt hur min partner kan vara mitt stöd. Ska gå en profylax kurs i januari, men hur kan man annars förbereda sig på något vi aldrig varit med om förut? Jag vet inte ens hur jag kommer reagera på smärtan Drömmer någon som har nå tips?

• Confused87
    Nooja skrev 2022-12-07 16:48:55 följande:
    Det rullar på, man känner att man börjar bli tung. 

Tycker att jag känner av lite rörelser nu, men fortfarande väldigt diffusa. 

Det är super spännande, har oxå börjat tänka på förlossningen. Jag har till och med pratat med mina föräldrar att om jag får ha med mig 2 personer så kommer en av dom vara med. Hahahaha då hoppas jag att man får lite stöd av erfarna personer.

Vi ska börja med våra gruppträffar hos vår BM mottagning snart så det är spännande. 

Har ni börjat eller är med i någon sådan grupp? 
    Jag vill bara ha min sambo där, funderade på en doula men vet inte om jag kan få förtroende för någon främmande så snabbt. Och även om det varit möjligt så vill jag verkligen inte ha med min mamma Skrikandes

Spännande med träffar! Hoppas vi också får det snart. Har nästa träff med BM nästa vecka, ska fråga henne då Glad
  • Confused87

Jag känner mig så färdig med att vara gravid Tungan ute inte många stunder om dagen då jag känner mig bekväm, antingen gör det ont nånstans eller så sitter hjärtat i halsgropen.

Gick en kort kurs via Mvc så själva förlossningen känns lite bättre nu. Men ska även få samtal nästa vecka Glad är i v 33 nu så det börjar ju dra ihop sig.. 

• Confused87

Oj, jag slutade rida runt v 15 tror jag.. men det var mest för att jag var rädd att ramla av Rynkar på näsan världens snällaste häst men lite snubblig och ville inte riskera att det var min balans som skulle orsaka att jag ramlade av. 

Vi har nog det mesta hemma.. även väskan till bebisen är klar och står i hallen. Ska väl börja packa till oss själva snart, men tycker det är svårt för en del använder vi ju Obestämd 

Hur sover ni på nätterna? Jag sover som en kratta nu Skrikandes har en sovkudde, det hjälpte. Men nu är det också obekvämt,  och varmt! Den är i plysch, kanske beror på det.. känner mig rätt urvriden idag.. 

• Confused87

Nu är vår lilla flicka här Hjärta hon kom 2 mars, så 8 dagar tidig. Det blev inte en förlossning som jag hade tänkt utan fick sluta i akut snitt. Men vi mår alla bra och får antagligen åka hem från BB imorgon Solig

Min sambo har varit det mest underbaraste stöd man kan tänka sig och vår dotter är helt fantastisk Hjärta

• Confused87
    Nooja skrev 2023-04-01 12:29:44 följande:

Hej, 
    Hur har det gått för alla? 

Vi lever här Flört har det lilla grynet sovandes på bröstet just nu. Vi kallar det för nap-trapped Tungan ute hon sover i sitt babynest i spjälsängen bredvid vår säng under natten, men under dagen vill hon sova på oss Hjärta några jobbiga nätter har vi haft den här månaden men de bra nätterna har varit fler så vi känner oss lyckligt lottade. 
Svar på tråden BF MARS 2023