BF MARS 2023
Blev tyvärr ett missfall, med all säkerhet. Lycka till åt er andra!
Blev tyvärr ett missfall, med all säkerhet. Lycka till åt er andra!
Lola92:
Ledsen att höra. Stor kram
Confused87:
Hur gick ert ultraljud?
Har ni berättat för folk än? Och vilka isåfall?
Vi bestämde tidigt att inte berätta förens efter KUB, men funderar ändå på om jag borde berätta för min chef. Jag måste ju gå från jobbet och känns fel att både ljuga eller inte ens ge nån anledning någon dag måste jag gå tidigare för att lämna blodprov. Veckan efter måste jag vara borta mitt på dagen för inskrivning och veckan efter direkt på morgonen för ul. Hur 17 gör man för att hålla sånt här för sig själva egentligen?
Berättat för föräldrarna och ett par kompisar. Är så svår period att dölja så här på sommaren när man ses ute och det är ofta är alkohol. Men vill inte berätta än för några fler, vill helst göra UL först. Det kanske räcker att du säger läkarbesök, tandläkarbesök? Å andra sidan har du gjort VUL och då känns det ändå som väldigt mycket mindre risk för missfall... ???? Får du KUB genom landstinget eller går ni privat?
Nyfiken fråga; ni som redan fött barn innan, vad kom som en överraskning då som ni är glada över att vara beredda på nu?
Jag väntar ju mitt första barn men en (o)trevlig överraskning var ju att det där morgonillamåendet man hört så mycket om verkar sträcka sig över hela dagen för mig (och många andra låter det som) samt den där molvärken.. trodde man skulle slippa mensvärk och pms, men känns som jag går runt bakfull med mensvärk konstant! Minus huvudvärk då kanske
Hej på er
Jag ska på inskrivingssamtal imorgon. Lämnade blodprov inför KUB förra veckan och vi har ul nästa fredag.
Jag hoppas allt fortfarande ser bra ut sen vi fick komma in på ett vul när det kommit blod. Blev tillbakaflyttad 2 dagar till 8+5. Är i 10+4 nu. Inte kommit en droppe sen dess och jag mår som vanligt
Vilket då betyder trött, konstant smått illamående, molande till och från och lätt irriterad på i stort att allt och alla Går från att vara tokförälskad i min sambo till "rör mig inte" ett par gånger om dagen
Kunde inte citer dig Confused87:
Hahaha alltså jag känner sååå igen dedär med att känslorna för sambon verkligen går upp och ner. Jag är likadan, fast mer åt hållet att han typ aldrig får röra mig Måste typ intala mig själv att det beror på alla dessa hormoner och inte för att jag har slutat älska honom xD Jag känner väldigt lite behov av att ha närhet just nu, men hoppas såklart det vänder snart då det ändå är lite synd om honom haha. Tur att han är förstående <3
Hej!
har inte skrivit på någon vecka, förra veckan var vi på ultraljud på kliniken vi gjort ivf och fick se den lilla. gjorde vaginalt så man såg mycket mer, så roligt.
i veckan har vi inskrivningssamtal på mvc och nästko vecka Kub test. När det är kub är jag i v 13+2 så förhoppningsvis ser man mycket :) Och allt går bra. Tog blodprov inför Kub häromdage. men känslan är positiv. Symptomen har avtagit en del sen v 10 men gör sig påmind ibland. Brösten spänne fortsatt men illamåendet har släppt. MEN jävlar vad jag har gått upp i vikt, har inte gjort något speciell, ätit någon extra frukost, men har lätt gått upp 5-7 kg känns det som. Hur ska detta sluta. Med första barnet gicl jag upp 8 kg. men vet att det är såååå värt det, men nu är man bara fatty fatty och inget passar. ha ha ha
Inte varit inne här på länge, känt mig oerhört nervös över om det ens var något inne i magen. Var dock idag på KUB och fick se den lille i magen sprattla och hjärtat slog fint! Bra resultat på KUBen också.
Känner att jag äntligen mer vågar pusta ut även om det inte finns några garantier. Någon som vet om man fortfarande kan gå med i facebookgruppen eller om den är full? Har inte vågat förrän det känts mer ?säkert?.