Inlägg från: AllIKnowSoFar |Visa alla inlägg
  • AllIKnowSoFar

BF MARS 2023

Hej och grattis till alla era plus! <3
    Jag hoppar också in i tråden, fick positivt test i lördags. Vi har försökt ett år men jag har bara haft mens en gång sedan dess så var helt inställd på att söka hjälp efter sommaren. Jag har ömma bröst och magen gör uppror framförallt på morgonen... så jag känner igen vad du skriver Soulmates! Jag är också i v5 tror jag.

• AllIKnowSoFar
    aprildag skrev 2022-07-05 21:54:08 följande:

Tycker att molvärken könns mindre och mindre av jämfört med förra veckan. Vet inte om det beror på att det är andra barnet (sonen föddes i slutet av mars förra året), men ibland känns graviditeten knappt av jämfört med förra gången. Enda som verkligen talar för det är tröttheten, men den varierar också från dag till dag.

Är det någon som har koll på om man nu får göra KUB i Stockholm om man är under 35 år? Har för mig att de tog bort det förra sommaren. Tänker om man borde boka in det nu om det är så att man inte får det. Funderar också på att göra ett VUL bara för att vara säker på att det är något där inne, men vet inte var i Stockholm man kan boka det?

Jag letade också efter information om KUB i Sthlm och hittade följande på 1177, så förhoppningsvis är svaret ja:
    ?I Stockholms län erbjuds alla gravida som önskar TUL (tidigt ultraljud), alternativt KUB (kombinerat ultraljud och blodprov). TUL och KUB görs mellan gravidvecka 11+0 till 13+6.? 

https://www.1177.se/Stockholm/barn--gravid/graviditet/undersokningar-under-graviditeten/kub--kombinerat-ultraljud-och-blodprov/

• AllIKnowSoFar

Wow vad häftigt blåbärsskogen att ni vet att det är en pojke nu!! Glad det är mycket funderingar nu vem som gömmer sig därinne. Jag har inte heller haft mycket symptom, det är verkligen oväntat när man var inställd på att kräkas osv.... 

Håller med er alla om att oron är tuff. För egen del bestämde jag mig att ser allt bra ut på KUB, det gjorde det, skulle jag släppa oron och gå in med inställningen att allt kommer gå bra och njuta. För om allt går bra vill jag inte se tillbaka på graviditeten som ?varför njöt jag inte mer?. Det värsta som kan hända är att vi är glada i onödan. Det tankesättet har hjälpt mig i alla fall. Även tanken på att detta kanske är enda gången jag är gravid, av vårt eget beslut eller livets, gör att jag vill njuta till max. Det som pågår i våra kroppar nu är så häftigt!

• AllIKnowSoFar

Jag börjar också bli otålig att känna bebisen nu... visst borde det va störst chans när man ligger och vilar? Glad Min moderkaka är i framvägg (iaf var den det när vi gjorde KUB) så jag kommer nog få vänta lite till, är i mitten av vecka 18 nu.

• AllIKnowSoFar

Aww vad mysigt! Det är verkligen veckans höjdpunkt när man går in i en ny vecka och läser om vad som händer med bebisen! Kan inte förstå hur det kan va en runt 20 cm lång bebis där inne och man inte känner den??? Obegripligt Tungan ute

Ja på RUL lär dom kolla det! Ska ni ta reda på kön om det går? Glad Längtar så till RUL! 

• AllIKnowSoFar
    Confused87 skrev 2022-10-11 12:25:36 följande:

RUL imorse, allt såg bra ut Hjärta och vi väntar en flicka Skrattande känns ändå som att man kan slappna av en del nu Solig

Åhh vad roligt att höra!!!! Hjärta Grattis!! Vilken lättnad. Har väntat på uppdatering och hoppats att allt gått bra Glad nu längtar jag om möjligt ännu mer till vår tid nästa vecka! fick du veta var moderkakan satt nu då Tungan ute jag tror jag kaaaanske börjat känna av bebisen lite men svårt att avgöra. Kändes lite som du beskrev när det kittlar till i magen när man åker över gupp ... 

• AllIKnowSoFar

Grattis Nooja!! Vilken lättnad! Hoppas du kan slappna av lite mer nu Solig spännande med lappen, jag hade haft svårt att låta bli att kolla på den Tungan ute

• AllIKnowSoFar
    Nooja skrev 2022-10-13 06:52:22 följande:
    Känner mig lite mer avslappnad, men längtar tills jag kan känna något där inne. Bäbis verkar vara väldigt lugn. 

Nu är det bara att vänta på att känna något antar jag. 

Lappen är väldigt lockande hahaha Drömmer
    Vad bra! Jag har faktiskt känt bebisen nu Förvånad det var så obehagligt haha! Kändes verkligen som en fisk som vände runt... ingen tvekan vad det var i alla fall. Hoppas din börjar slå volter snart också!
  • AllIKnowSoFar

Nu har vi också haft RUL, och allt såg bra ut! Hjärta Barnmorskan tror det är en flicka därinne Skrattande 
    gällande begagnat kommer vi inte köpa någonting nytt till bebisen förutom babyskydd, av precis den anledning som Rosahimmel86 skriver Solig 

• AllIKnowSoFar

Visst känns det som tiden går ganska fort nu? Kul att läsa om era barnvagnsplaner. Här blir det en stadsbebis så vi söker motsatsen till redig vagn haha, en som vi orkar bära upp liggdelen till tredje våningen.... bra tips om black friday, ska absolut hålla koll efter erbjudande på babyskydd då!!
    fint ni ska hämta spjälsäng, Confused87, kommer nog kännas mer verkligt med den i hemmet Skrattande
    Jag ligger och tittar på buffarna på magen nu, bästa stunden på dagen!

• AllIKnowSoFar
    Confused87 skrev 2022-11-11 09:50:33 följande:
    Haha, tur att det ändå finns så många olika modeller på marknaden så man får det som passar ens egna situation Skrattande
    Jag har börjat tappa räkningen, förut var jag alltid bensäker på vilken dag jag var på, tex 13+5. Nu bara "eh, vecka 23 tror jag" lyssnar på en podd också Gravid vecka för vecka, och det underlättar nog inte att blanda ihop vilken vecka hon är i och vilken vecka jag själv är i Tungan ute
    Mysigt med buffarna, jag har känt dom mer eller mindre i snart 3 veckor Solig Ibland verkligen sparkar! Ibland bara buffar.. förstår att man som omföderska lättare känner igen rörelserna för nu kan jag förstå att de tidiga buffarna jag kände faktiskt var bebis och inte bara jag Flört
    Har ni börjat ana något mönster än? Är jag uppe och kissar runt 4 på morgonen kan jag känna något litet, sen även vid 8 på kvällen Solig nu när jag sitter och skriver det här så känner jag också buffar SkrattandeHjärta
    Samma här!!! Det trodde man inte i början när man hade stenkoll på dag och vecka. Men oj vad magen börjar synas nu. Min navel har ploppat ut lite också haha. Tycker det är häftigt att jag känner henne på olika ställen i magen nu! Dom börjar bli stora, våra bebisar Solig  jag tycker mig ha märkt ett mönster jag med senaste veckorna, vid ungefär kl 7, 15 och sen när jag lagt mig. Men nu tycker jag det är det oftare än så Glad men ibland bara en liten kittling långt in och ibland volt så man rycker till haha. 
  • AllIKnowSoFar

En graviditet är väldigt lång, känns som man varit gravid väldigt länge nu. Men börjar ju närma sig slutet nu när man är i tredje trimestern Glad

Profylaxkurs, ingår det i basprogrammet eller går man det privat? vi är inbokade på någon förlossningsförberedande kurs av barnmorskan i januari iaf... usch jag vill helst inte tänka på förlossningen alls Tungan ute

• AllIKnowSoFar
    Confused87 skrev 2023-03-03 11:28:05 följande:

Nu är vår lilla flicka här Hjärta hon kom 2 mars, så 8 dagar tidig. Det blev inte en förlossning som jag hade tänkt utan fick sluta i akut snitt. Men vi mår alla bra och får antagligen åka hem från BB imorgon Solig

Min sambo har varit det mest underbaraste stöd man kan tänka sig och vår dotter är helt fantastisk Hjärta

Åh stort grattis!!!! Hjärta Hjälp 8 dagar tidigt alltså, jag har 8 dagar kvar idag men här verkar det inte vara på G Flört måste varit lite oväntat för er! Skönt att allt gick bra trots akut snitt. Stort grattis igen till er dotter! 
Svar på tråden BF MARS 2023