Inlägg från: whitelight |Visa alla inlägg
  • whitelight

BF MARS 2023

Hej!

Plussade precis så joinar er i tråden :) Enligt appen är jag i vecka 4+2 med BF 9/3 men lär definitivt ändras. Det är min första graviditet och strecken är fortfarande svaga så är lite nojig. 

Har svullna onda bröst, mår smått illa då och då innan eller efter att jag ätit. Kan inte heller äta så mycket i taget och blir äcklad av tanken på viss mat som ser äcklig ut. Asså av att se t.ex. en rå köttbit, innan har jag inte brytt mig liksom. Men än så länge inga spyor. Är rädd att illamåendet ska bli värre i takt med att strecket blir starkare. 

Ska bli kul att följa er! 

• whitelight
    Rosahimmel86 skrev 2022-07-06 10:33:22 följande:

Jag plussade igår på BIM-2 
    Och i dag fick jag det bekräftat med cb digital 
    Jag hade ett mf i Mars där hcg inte steg som det skulle så jag är lite orolig för det även denna gången
    Det får närmaste tiden utvisa 
    Men just nu är jag gravid och ska försöka njuta av det.
    Mima symptom är huvudvärk, lite lätt illamående, molvärk och trötthet 
    Tror BF är 16 Mars 

Förstår att du är orolig. Är lite i samma sits just nu. Plussade den 1/7 väldigt svagt på ÄL+13 och tog ett test i morse ÄL+18 fast man egentligen inte borde som fortfarande visade svagt positivt. Tror dock att jag är en sån som får starkare streck på kvällen än morgonen.

Pratade med en barnmorska imorse när jag skrev in mig och hon kunde inte säga så mycket mer än att ett positivt resultat betyder att man är gravid. Så får väl bara avvakta. Hittills har jag ju gravidsymptom och ingen mensvärk och inga blödningar.

Man har ju hört om de som plussar sent eller var låghormonare och att det gått bra ändå. Vet inte om min lutealfas på 10 dagar har något med saken att göra.
  • whitelight

Hej, måste ventilera lite haha.

Det är så jobbigt att ha blivit gravid nu precis innan semestern. Speciellt när det är första gången och man är orolig. Har precis gått in i v6 idag (5+0) och man läser i apparna att man kunna se hjärtat ticka under den här veckan. Men det verkar ju inte vara någon mottagning som gör ultraljud före 8+0 ändå för att bekräfta att det finns ett foster. 

Har fortfarande inte fått en tid för inskrivning pga semestern och jag kommer förmodligen vara i vecka 9-10 när jag får komma in. Så det känns ju lite tråkigt när man kanske egentligen bara vill prata med en barnmorska och bekräfta att man faktiskt är gravid. 

Men sen så blir man ju inte mer eller mindre gravid för att det blir bekräftat och blir det ett missfall innan v9 så blir det :/ 

Svar på tråden BF MARS 2023