Inlägg från: Nugget |Visa alla inlägg
  • Nugget

BF MARS 2023

Plussade precis! Hoppas det kvarstår!!

• Nugget
    Rosen3 skrev 2022-06-28 07:57:20 följande:

När ska ni ringa in till MVC och skriva in er? Jag funderar på att göra det denna veckan, eller vänta till typ nästa vecka. Är rädd att få missfall så kanske vill avvakta i alla fall någon vecka :)

Jag ringde igår & ska dit 6/7. Det var tydligen väldigt många gravid nu så det finns inte mycket tider att välja på här. (Västra Götaland)
  • Nugget
    Soulmates skrev 2022-06-28 14:35:43 följande:

Rosen3 
    Jag ringde barnmorskan den 23e och jag fick inte tid förens den 25/7 och jag bor i Stockholm väldigt långt tycker jag att vänta så länge Förvånad

Oj! ja det var väldigt lång väntan! Första tiden de hade eller första tiden som du kunde?
  • Nugget

** gick inte att citera **

Detta är vårt andra bra också, & kommer skilja 14-15 månader på de! Ska bli väldigt intressant & se hur det kommer gåOskyldig

• Nugget
    whitelight skrev 2022-07-08 12:31:31 följande:

Hej, måste ventilera lite haha.

Det är så jobbigt att ha blivit gravid nu precis innan semestern. Speciellt när det är första gången och man är orolig. Har precis gått in i v6 idag (5+0) och man läser i apparna att man kunna se hjärtat ticka under den här veckan. Men det verkar ju inte vara någon mottagning som gör ultraljud före 8+0 ändå för att bekräfta att det finns ett foster. 

Har fortfarande inte fått en tid för inskrivning pga semestern och jag kommer förmodligen vara i vecka 9-10 när jag får komma in. Så det känns ju lite tråkigt när man kanske egentligen bara vill prata med en barnmorska och bekräfta att man faktiskt är gravid. 

Men sen så blir man ju inte mer eller mindre gravid för att det blir bekräftat och blir det ett missfall innan v9 så blir det :/ 

Du skulle kunna boka ett ultraljud privat, läst flera som gjort det i v.7 Glad
  • Nugget
    CimCim skrev 2022-07-18 18:23:23 följande:

Hej! Jag plussade äntligen imorse, efter över ett år av försök. Jag har tagit testosteron i många år då jag definierar mig som icke binär, och i januari 2021 tog jag min senaste injektion och nu äntligen är jag gravid! Min sambo vågar inte riktigt tro på det, han vill se positiva resultat några dagar i rad. Han är lika taggad som jag och har utbildat sig doula för att kunna stötta mig, vi planerar en hemmafödsel. Någon annan som gör det? 27e mars är hen beräknad! <3

Grattis!

Vi planerar inte hemmafödsel, men är lite bredda på att det kan bli det då vår första föddes på 3h & andra går oftast snabbar. Samt att vi har 1h till sjukhuset. Vi ska läsa på lite hur vi ska göra om så blir fallet Glad
  • Nugget
    Confused87 skrev 2022-08-10 10:42:08 följande:

Nyfiken fråga; ni som redan fött barn innan, vad kom som en överraskning då som ni är glada över att vara beredda på nu? Glad

Jag väntar ju mitt första barn men en (o)trevlig överraskning var ju att det där morgonillamåendet man hört så mycket om verkar sträcka sig över hela dagen för mig (och många andra låter det som) Kräks samt den där molvärken.. trodde man skulle slippa mensvärk och pms, men känns som jag går runt bakfull med mensvärk konstant! Minus huvudvärk då kanske Oskyldig

Fick en överraskning på förlossningen, ?fel? kön från det hon sa på RUL Haha! Skrattande  Men nu under graviditeten är det tröttheten & hur mitt illamåend/matsug fungerar & tacksam att det troligtvis snart är över om det är som sist.
Svar på tråden BF MARS 2023