Inlägg från: Rosen3 |Visa alla inlägg
  • Rosen3

BF MARS 2023

Fick oxå reda på att jag var gravid idag, vilken midsommarpresent vi fick! Första barnet för mig och min sambo. Slutade med p-piller i oktober och blev först gravid i januari men vi fick tyvärr MA i vecka 11 i april :( Nu gravida igen och beräknade till 3 mars. Vågar knappt lita på det och allt kan ju hända som ni alla säger här i tråden. Får försöka se positivt och njuta ändå fast jag inte försöker tänka på det så mycket. Svårt när man haft missfall innan med, rädd att det ska hända igen. Ville egentligen inte hoppa in i denna gruppen ännu men tänker att jag ändå vill följas åt :)

Funderar på att boka in ett tidigt ultraljud i vecka 8. Några andra som gjort det? Ska man skriva in sig hos barnmorskan direkt eller vänta några veckor
  • Rosen3
    Bokade in ett tidigt ultraljud i vecka 8 nu (bokade redan nu då tiderna försvinner fort under semestertider känns det som) Visst är det ultraljudet bara dagsfärskt men jag vill gärna veta ifall bebisen dör i vecka 6 igen. Vill inte hinna gå till vecka 11-12 då som förra gången vid MA :)
  • Rosen3

När ska ni ringa in till MVC och skriva in er? Jag funderar på att göra det denna veckan, eller vänta till typ nästa vecka. Är rädd att få missfall så kanske vill avvakta i alla fall någon vecka :)

• Rosen3
    Nugget skrev 2022-06-28 09:29:21 följande:
    Jag ringde igår & ska dit 6/7. Det var tydligen väldigt många gravid nu så det finns inte mycket tider att välja på här. (Västra Götaland)
    Okej, kanske dags att ringa in imorgon ändå. Tänker att många år på semester nu med så kanske är bäst :)
  • Rosen3
    Nugget skrev 2022-06-28 09:29:21 följande:
    Jag ringde igår & ska dit 6/7. Det var tydligen väldigt många gravid nu så det finns inte mycket tider att välja på här. (Västra Götaland)
    Ringde i nu med och fick oxå tid för inskrivning den 6/7. Dock längtar jag mest till det tidiga ultraljudet som blir i vecka 8 sedan, vill höra så den lilla lever :) 
  • Rosen3

Någon mer som har sjuk värk som typ mensvärk? Ihållande då och då? :) 

• Rosen3
    ttcjuliaa skrev 2022-06-29 07:51:04 följande:
    Jag! Skulle precis logga in för att fråga om alla mår bra eller om ni plågas med några symtom.
    Jag googlade sönder i soffan igårkväll för att jag var rädd för missfall pga smärtan. Har aldrig mensvärk i magen annars så detta känns helt annorlunda, typ skäranda/pulserande smärta som kommer och går och flyttar sig från sida till sida. Men sen är jag lite lätt obstiperad (a la harpluttar) också så kanske är det Obestämd
    Okej, då är det typ samma. Jag blev jätteorolig nu på morgonen. Haft typ mensvärk inatt och idag (molande). Tyckte jag såg lite rosa blod på pappret imorse och nu när jag tog ett test (ett enkelt test) visade det knappt positivt :( :( :( 
    Får väl vänta och se, men troligtvis missfall. Usch. Blir så trött på detta. 
  • Rosen3
    smulis85 skrev 2022-06-29 08:52:55 följande:

Här var de testdag idag med testet från ivf kliniken och de var ingen tvekan där vilket jag viste. Har också mycket som händer i magen är helt uppsvälld och är dålig i magen. Har också som mensvärk speciellt på kvällen och natten och lite flytningar så de känns som mensen kommer. Så springer på toa ganska ofta bara för att kolla. Igår när jag hosta till fick jag så ont på ena sidan att jag vek mig bubblet gick dock över i samma sekund. Sen har jag problem med att borsta tänderna spyr nästan så fort jag försöker borsta de bakre tänderna. Har aldrig kommit till v6 så är väldigt orolig borde vara 4+3 eller 4+4 idag. 

Tack för stödet. Eller hur, hatar ovissheten. Det gör en tokig. Fattar inte hur man någonsin ska kunna njuta av en graviditet. Tänk att det är så olika för alla. 

Jag har haft exakt samma problem när jag nyser, att jag får så ont ibland så att det hugger till I en sekund. 

• Rosen3

Tack för omtanken allihopa. Men tyvärr gick jag på toan precis och mensen har kommit. Så blev tyvärr ett missfall denna gång oxå :(. Kommer lämna denna grupp för att ta nya tag, hoppas det går bra för er andra! :)

• Rosen3
    ttcjuliaa skrev 2022-06-29 13:57:17 följande:

Nej Rosen vad säger du? Rynkar på näsan Beklagar verkligen! Hjärta

Ja, blev så ledsen och besviken. Livet känns så orättvist ibland :( Just nu är det tungt men bara att ta nya tag sedan. Tack för omtanken <3
  • Rosen3
    Sockerbulle1 skrev 2022-06-29 15:36:41 följande:
     Så tråkigt att höra. :( hur långt efter BIM kom mensen?
    6 dagar efter BIM :(
  • Rosen3
    Soulmates skrev 2022-06-29 19:16:33 följande:

Rosen3
    Nä va tråkigt stackare Rynkar på näsan
    All lycka till dig fina. Du ska se att allt kommer ordna sig snart är det din tur också! Ge inte upp! {#emotions_dlg.flower} 

Åh tack snälla för omtanken! behövs nu :) Jag vet att det kommer vara min tur snart, tack <3 Lycka till för dig oxå! 
  • Rosen3
    Soulmates skrev 2022-06-29 19:16:33 följande:

Rosen3
    Nä va tråkigt stackare Rynkar på näsan
    All lycka till dig fina. Du ska se att allt kommer ordna sig snart är det din tur också! Ge inte upp! {#emotions_dlg.flower} 

Åh tack snälla för omtanken! behövs nu :) Jag vet att det kommer vara min tur snart, tack <3 Lycka till för dig oxå! 
Svar på tråden BF MARS 2023