BF MARS 2023
Åh vad jag har väntat på att få hoppa in i en sån här grupp
Min fästman och jag har kämpat i två år utan resultat men har nu lyckats plussa med vårt första barn efter IVF-behandling. Beräknat till 1/3 utifrån sista mensen
Åh vad jag har väntat på att få hoppa in i en sån här grupp
Min fästman och jag har kämpat i två år utan resultat men har nu lyckats plussa med vårt första barn efter IVF-behandling. Beräknat till 1/3 utifrån sista mensen
Grattis alla ni andra som också plussat!
Idag var vår riktiga testdag och eftersom det fortfarande är positivt (var tvungen att testa igen haha) så ringde jag in och rapportera graviditet till fertilitetskliniken vi går hos. Vi fick inbokat ultraljud nästa tisdag 5/7. Håller tummarna för ett pickande hjärta
Någon mer som har sjuk värk som typ mensvärk? Ihållande då och då? :)
Här var de testdag idag med testet från ivf kliniken och de var ingen tvekan där vilket jag viste. Har också mycket som händer i magen är helt uppsvälld och är dålig i magen. Har också som mensvärk speciellt på kvällen och natten och lite flytningar så de känns som mensen kommer. Så springer på toa ganska ofta bara för att kolla. Igår när jag hosta till fick jag så ont på ena sidan att jag vek mig bubblet gick dock över i samma sekund. Sen har jag problem med att borsta tänderna spyr nästan så fort jag försöker borsta de bakre tänderna. Har aldrig kommit till v6 så är väldigt orolig borde vara 4+3 eller 4+4 idag.
Nej Rosen vad säger du? Beklagar verkligen!
Hej!
plussade i Måndags? helt sjukt egentligen, har väldigt lång och oregelbunden cykel så hade ställt in mig på att söka vård efter sommaren någon gång.
jag trodde att jag lyckades hitta äl tidigare i maj, men min man var bortrest, och har testat negativt efter det, så räknade bort denna omgång helt, drack till och med på midsommar? hoppas bara att det inte hade någon påverkan... fy vad jag mår dåligt över det men försöker tänka att jag gjorde det jag trodde var ok med den information jag hade. Hade alla typiska mens tecken och inget mer så var bombsäker på att den skulle komma där midsommarhelgen. När den inte gjorde det så testade jag för säkerhetsskull med sticka och såg den svagaste lilla linjen? köpte digitalt test som visade 2-3 veckor?
känner att det bara är så bisarrt. Så otroligt bisarrt har liksom inte landat i det ännu. Nu går jag här med all känslorna på utsidan, molande värk, sömnig hela tiden och har inskrivning på Tisdag. (enda fördelen med min jäkla cykel - de räknar att jag är i vecka 10 eftersom min senaste mens Var i slutet på april).
nu hoppas jag bara att allt går bra? Jag kände bara att jag ville berätta för någon, för det känns så overkligt men väntar med att berätta för mina närmaste (förutom min man) åtminstone efter första besöket.
Nån mer som precis plussat och har barn sedan tidigare som inte är så gammalt? Om detta går vägen blir det exakt 1,5 år mellan syskonen?! Erfarenheter? Bra? Dåligt?
Fy de här är hjärtekrossande vill bara komma till vul nu! Fick imorse en brun blödning igen som avtog direkt och inget mer har kommit. Blir så ledsen då jag känner hela tiden att de inte kommer gå denna gång heller?. Nån mer med bruna flytningar? Har haft ganska ont i magen idag vet att de bara är att vänta och se men så frustrerande!!
Det här med illamående..
Har inte spytt än, men mår i stort sett små illa hela tiden. Hört att det skulle hjälpa att äta nått innan man ens går ur sängen, men för min del är det just när jag ätit som jag mår illa
Mår som bäst faktiskt när jag gått upp, går ut med hunden osv, INNAN jag ätit frukost. Sen är karusellen igång.. jag börjar ju må lite illa när jag blir hungrig, så att fasta alltför länge går inte heller..
Någon som har nå tips?
Jag undrar också när graviditeten är något man kan njuta av
Har inte sett den filmen men kanske borde göra?
Hej!
gravid i vecka 6+4 med fjärde barnet! Oväntad men välkommen graviditet.
Igår började det dock komma bruna flytningar i kombination med dov molvärk i magen och så har mina symtom minskat ganska rejält. Har ett vul inbokat på torsdag nästa vecka så vi får väl se om det finns nåt levande därinne då (om jag inte börjar tokblöda innan vill säga).
Någon mer som blödigt eller haft bruna flytningar där det ändå slutade bra?
Tog detta igår kväll efter att ha blödigt i två dagar. Känns väldigt starkt för att vara missfall och dessutom på kvällen, eller? Vid ett tidigare missfall så blev testen aldrig starka och när jag väl började blöda så blev det negativt direkt. Vad tror ni? Teststrecket är det som är starkast på bilden.
Hej! Hoppar gärna in här i tråden jag med.
Hade missfall för drygt 6 veckor sedan, tog ett gravtest för drygt 3 veckor sen som visade positivt. Kontaktade kvinnokliniken som bokade in mig på vul idag. Får en liten chock då hon berättar att jag är i v. 8 (7+3), alltså måste jag blivit gravid på nytt ganska direkt efter missfallet. Ett hjärta tickade på fint och enligt läkaren såg allting jättefint ut
Bf blir den 18/3!
Hej.
Hoppar in här. Beräknad 10/3-22. hade missfall i juni och det tog sig direkt efter. Håller tummarna att allt går bra denna gång. Är omföderska men det är 9 år sedan nu ???? Känns som på nytt nästan.
Lola92:
Ledsen att höra. Stor kram
Confused87:
Hur gick ert ultraljud?
Confused87: Åh vad härligt att det gick bra! Helt fantastisk känsla!
Vi har berättat för våra föräldrar och syskon, sen skötte våra mammor spridningen till resten av släkten. Vi har haft semester ihop med min familj och det gick bara inte att dölja att jag mådde pyton, sen kändes det bara dumt att hålla nyheten från min sambos familj. Några få vänner vet, de som vet att vi kämpat för att bli med barn
Är det fler än jag som har drömmar/mardrömmar? Om relationen, bebis osv. Ibland är jag nästan tröttare på morgonen än kvällen för att hjärnan gått på högvarv under natten
Har ni någon kvällsritual som kan få hjärnan att varva ner? Funderade på att börja med meditation, men har aldrig gjort det så vet inte hur jag ska börja..