babyba skrev 2022-06-25 01:02:31 följande:
Ja det där låter ju verkligen vettigt att fundera efter ett år hur man ska göra.Jag vet inte när min sambo ska vara föräldraledig det beror på,min sambo vill knappt prata om det för han är stressad på jobbet och stressad pga vi renoverat + flyttat i samma veva vi fick barn.Jag flaskmatar så han matar också bebisen,han är delaktig tror bara att han inte har samma ork som mig.
Han uttrycker jämt och ständigt att han inte orkar saker,kan vara simpla saker som att prata föräldraledighet,planera sin födelsedag,betala räkningar(sker i sista sekund)
Han är trött hela tiden och jag fattar inte varför då han fått sova borta med jobbet och sova 8 timmar i sträck flera flera nätter medans jag 1 gång på tre månader fått sova 5 timmar.Jag sköter 95% av städning,tvätt,organisering,koll på bebis saker,handling online.
Har man ett mentalt utmanade jobb och dessutom stressigt tär det psykiskt och man kan bli jättetrött och orkar kanske inte tänka mycket mer resten av dagen. Han kanske inte heller har god sömnkvalitet fast du tror han sover 8 timmar. Sömnen brukar lida om man stressar på jobbet.