Inlägg från: Anonym (trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trött)

Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?

Han ville ha sex sällan och då enbart sent på kvällen när jag var väldigt trött. När vi hade sex var han inte heller särskilt intresserad av min kropp och njutning utan det var nästan bara fokus på honom. Ville jag ha orgasm fick jag fixa det själv.

• Anonym (trött)
    New Dawn skrev 2022-06-21 22:01:04 följande:
    Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?

Jag tror dessa frågeställningar är komplexa. De som angett en specifik anledning måste ställa sig frågan...Skulle du tända på mannen om han ändrar sig på den punkten. Vissa tror kanske detta, men sedan uteblir attraktionen ändå... Även OM mannen ändrar sig uteblir attraktionen.

Vissa förstår nog att attraktionen inte hänger på någon detalj de retar sig på,men hakar ändå upp sig på något. Kanske för att göra det lättare. Kanske för att skjuta sanningen från sig själv.... Sanningen, som handlar om... kärlek. 
    Mitt råd är att försöka vara ärlig mot dig själv. 

Fast i den här tråden är det väl inte främst detaljer som tagits upp som orsaker. Att till exempel smita från sitt ansvar i hemmet, vara otrevlig och vara egoistisk i sängen är inte direkt småsaker och i mitt tycke fullt förståeliga orsaker till förlorad attraktion.
  • Anonym (trött)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-22 08:31:23 följande:
    Att hävda att det alltid ör två om att orsaka när något gått snett i en relation är en floskel som används alldeles för mycket. Tyvärr är det två som får ta konsekvenserna om en i ett förhållande gör om samma misstag gång på gång. Två som måste engagera sig för att positiv utveckling framåt. 

Men nu pratar vi om varför kvinnor tappar lusten i en relation. Det har du fått många svar på som du kanske kan lära dig något av. 
    Jag håller med. Det finns människor som är mer egoistiska än andra i relationer och   ofta kör över andra och kräver att allt ska vara på deras villkor. Och dessa individer finns både bland kvinnor och män.
  • Anonym (trött)
    New Dawn skrev 2022-06-25 10:22:04 följande:
    Nej det var egentligen fel att använda ord som detaljer, men det jag menar är att man bör fundera på om man verkligen skulle tända på mannen även om han ändrade sitt beteende.
    Jag tycker inte alls att det är konstigt att man slutar tända på, och älska, en man som beter sig illa. Frågan är om kärleken räcker även om han  ändrar sig.  Den frågan bör man ställa sig. 
    Det beror på hur lång tid det har gått och på om förändringen verkar vara bestående.
  • Anonym (trött)
    New Dawn skrev 2022-06-26 05:45:42 följande:
    Jo så är det ju också, men oavsett, så bör du som kvinna fundera på om du verkligen tror att kärleken räcker, att du kommer att börja attraheras av honom om han ändrar sig. 

Vissa kvinnor har ju attraheras av män som inte är jämställda i början av relationen, men senare inte tolererar det. Då är det ju egentligen inte han som ändrats utan att du ändrat din uppfattning om vad som är viktigt i en relation. 
    Om han hade ändrat sig på ett tidigare stadium hade det nog funnits en chans att rädda förhållandet, men nu hade det gått för långt tid.

Ofta visar personerna inte upp de här negativa beteendena i början av förhållandet, utan det som händer är att de tar partnern för given och slutar anstränga sig för hans eller hennes skull.
Svar på tråden Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?