Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-21 22:37:15 följande:
Ska man tro undersökningar om kvinnors lust så vill många ha mer sex som oftare inkluderar orgasm. Också att männen klagar över sexbrist, enligt kvinnorna gör lite för att ge kvinnan njutning. Verkligen generaliseringar men åtminstone min lust har dött av för många torra husfridsknull. Tror det kan vara svårt för män att förstå (intrycket jag har fått här) att penetration ör en lustdödare om inte kvinnan är 100 redo. En del tycks tro att mer sex genom inplanerade samlag är lösningen på problem med lusten. Min insikt är att samlag utan tillräcklig lust är det värsta man kan göra. En frustrerad partner på det som nöstan jagar en i söngen och slutet på lusten är nära.
Lägg sen till att relationer är det svåraste vi gör här i livet. Och att pojkar oftast inte har lärt sig att vårda relationer. Att ha fokus på relationer inpröntas och belönas tidigt hos flickor
Jag tror också att penetrerande sex utan lust ganska lätt dödar lusten.
Så klart reagerar kroppen instinktivt mot detta. Sex förknippas ofrivilligt som något ointressant, kroppen slutar svara... sex blir ännu mer negativt... kroppen svarar inte alls,... sex blir då tom obehagligt, sex blir något negativt... Något att undvika.
Om hjärnan försöker ändra sig, för relationen skull tex , strävar kroppen emot. Dörren är låst och nyckeln borta. (i alla fall väldigt svår att hitta)
Sedan tror jag relationener inte bara har med sexlust att göra, men sex, i sig, påverkar relationen. Dåligt sex är dåligt för relationen. Inget sex är dåligt för relationen.....
Samtidigt kan man vända på steken...
Ett dåligt sexliv kan också vara ett symtom på att resten av relationen är dålig. Bråk, ojämställdhet, minskad kärlek osv kan också visa sig som ett fattigt sexliv... Ett fattigt sexliv sjävdör.
Vad är hönan och vad är ägget...Det är svårt att veta och kanske finns inget tydligt svar, för allt hänger ihop.