Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?
Äntligen en tråd som öppnar för kvinnors perspektiv om varför lusten dör för kvinnan. Låt den handla om det!! Enbart.
Ska man tro undersökningar om kvinnors lust så vill många ha mer sex som oftare inkluderar orgasm. Också att männen klagar över sexbrist, enligt kvinnorna gör lite för att ge kvinnan njutning. Verkligen generaliseringar men åtminstone min lust har dött av för många torra husfridsknull. Tror det kan vara svårt för män att förstå (intrycket jag har fått här) att penetration ör en lustdödare om inte kvinnan är 100 redo. En del tycks tro att mer sex genom inplanerade samlag är lösningen på problem med lusten. Min insikt är att samlag utan tillräcklig lust är det värsta man kan göra. En frustrerad partner på det som nöstan jagar en i söngen och slutet på lusten är nära.
Lägg sen till att relationer är det svåraste vi gör här i livet. Och att pojkar oftast inte har lärt sig att vårda relationer. Att ha fokus på relationer inpröntas och belönas tidigt hos flickor
Verkar vara en del män i tråden som har svårt för att tråden handlar om vad som får kvinnor att tappa lusten i en relation. Läs inte tråden om ni inte är intresserade.
Om någon vill få lite insikt kring varför kvinnor tappar lusten i relationer så finns det en hel del ärliga svar här, sånt som kan vara svårt att ens nämna. Läs och reflektera. Men få inte tråden att handla om männens perspektiv. Starta en egen tråd då.
Är det bara jag som reagerar på att män vill svara på hur vi kvinnor ska förhålla oss när vi tänker på varför vi slutar tända på män. Kanske på sin plats att ta in och lyssna istället?
Vår vana trogen låter vi männen få företräde att uttrycka sig tom i den här tråden (!).
Män i tråden. Vi pratar inte om detaljer. Ni behöver inte tolka och mansplaina vad vi uttrycker här. Det är korrekt att de flesta inte kommer tända på sina egoistiska ohygieniska män igen för att de börjar bry sig. Skälet till att många är kvar är sannolikt som vanligt praktiska och har med barn göra i många fall. Och det är inte, hur börjar vi tänds på våra män igen som ör frågan.
Anonym Tino, vadå naivt att bortse från mannens roll som familjeförsörjare? Jag och många med mig axlar den rollen som kvinna. Vad är det för dumheter. Du verkar helt fastvuxen i gamla stereotypa roller.