Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?

Det som har mest negativ påverkan på min sexlust är sömnbrist, sambons humör och hur mycket han hjälper till. När barnen är små och jag får ta det mesta med dom, alla nätter, aldrig sovmorgon osv så är jag alldeles för trött för att känna mig sugen. Är han grinig, irriterad och gnäller på allt så tappar jag lusten helt. Samma när han inte hjälper till hemma utan förväntar sig att allt ska lösa sig av sig själv (mig..) Hur han ser ut har faktiskt inte påverkat min lust. Han har haft perioder då han varit både väldigt vältränad, väldigt otränad och allt däremellan.   

• Anonym (anonym)
    KimLinnefeldt skrev 2022-06-21 07:33:16 följande:

Jag skäms för mitt kön nu. Alla dessa trista, självupptagna, oempatiska gubbar. Jag förstår verkigen att de blir lämnade.

Jag uppvaktar min kvinna, köper blommor, ger komplimanger, sköter allt med handling och matlagning, räkningar mm. Vi är över 60 och har sex varje vecka. Jag har fått mage och har oerhört svårt att göra något åt det även om jag förstår att det minskar attraktionen. Å andra sidan har hennes kropp också åldrats, men jag tänder ändå. Vi får båda orgasm och njuter.

Men...

I mitt förra äktenskap tog jag halva barnledigheten, tvättade, lagade mat, uppvaktade, var snäll, omtänksam i sängen - ändå tröttnade hon på mig, ville väl antagligen få något mer spännande efter 20 år.

Jag försökte få sexlivet mer spännande med olika initiativ, hon tog inte mycket såna.

Så frågan hänger ändå i luften: Varför tröttnar kvinnor även på män som funkar bra i livet och i sängen?

Ibland växer man kanske helt enkelt ifrån varandra? Kanske kände hon att ni inte ville samma saker i livet, var på väg åt olika håll? Era åsikter och grundvärderingar kanske inte matchade helt och låg där och skavde lite? 
    Jag tänker lite att ta sin del av barn, hushåll och att vara snäll är liksom väldigt basic även om man tragiskt nog inte kan förvänta sig det i ett förhållande. Man borde kunna det. Det där med kärlek är komplicerat och ibland tar den trist nog slut, hur bra personen än är.  
Svar på tråden Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?