Inlägg från: Anonym (Rghjhhfg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rghjhhfg)

Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?

Att han inte har tagit sin del av ansvaret hemma. 

• Anonym (Rghjhhfg)
    Anonym (Beteendet) skrev 2022-06-20 19:23:22 följande:
    Nej nåt är det ju. Det finns givetvis många olika anledningar och ibland vet man ju inte riktigt varför eller när det började. Jag själv tycker kvinnans hormonella situation och klimakterie används för lättvindigt som anledning. En trist, frigid kvinna, 50+ som tappar sexlusten pga hormoner får lätt skulden. Är det hormonellt så är det inte så himla lätt att fixa heller. Många som inte är så sugna på sex med sin man längre är ju inte i närheten av klimakteriet. Eller har småbarn längre. 
    Kvinnans hormorner beskylls lite för lätt när mannen  kanske borde kolla på sin egen del i det hela. 
    Jag håller med, jag är i klimakteriet nu och jag är fasen kåt för jämnan! 
  • Anonym (Rghjhhfg)
    Soryu skrev 2022-06-20 22:09:35 följande:
    Håller med om det. Samtidigt så är det ju rent generellt så att människor borde titta på sin egen del i det hela i kärleksrelationer. Bara de svar som kommit i denna tråd visar ju hur lätt det är att lägga hela skulden på sin partner, där kvinnor berättar om hur deras man förändrats till det sämre vilket fått dem att tappa lusten. Men vad är deras egen del i relationssamspelet?

Jag förstår frågeställningen i tråden och tycker att den har ett värde i sig. Det kan vara bra för oss män att få bättre kunskap om vad kvinnor inte tycker om och kan tappa lusten av. Samtidigt visar svaren hur lätt det är att förlägga hela skulden på någon annan.

Och ditt svar visar på hur ofta män direkt måste skjuta tillbaka 'skulden' på kvinnan. 

Ibland är det faktiskt bara mannens fel. Eller kvinnans. Jag sa till om vad jag behövde, han struntade i det eller gjorde minimum för att jag skulle sluta tjata som han tyckte. Hans beteende kom efter att barnen föddes. Då försökte jag ju så klart hålla ihop familjen, men han gled bara på och var som en tonåring. 

Nu, i mitt nuvarande förhållande blev det nästan skilsmässa. Jag valde att läsa en bok om relationer och såg felen jag gjorde även om det var av välmening. Så jag ändrade mig vilket både blev lite tvingande för min man att skärpa sig men också gav honom chansen att göra det. 

Svar på tråden Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?