Inlägg från: Anonym (Stina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stina)

Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?

Att han aldrig orkade ta ens 5% av ansvaret för barnen eller hemmet. att hans intressen gick före mina. Att han aldrig kunde planera i förväg och tex köpa sina egna presenter eller julklappar. Att jag var tvungen att vara hans mamma. sjukt avtändande med någon som inte kan vara vuxen och dra sin del av lasset. Att hans humör gjorde att vi andra fick trippa på tå runt honom. Egoist helt enkelt!

så skönt och slippa den mansbebisen.

• Anonym (Stina)
    Anonym (?) skrev 2022-06-20 20:46:25 följande:

Ni som beskrivit att sexet blev dåligt: vad var det som var dåligt rent konkret?

En beskrev ju att han var egoistisk i sängen och det fattar man ju är totalt avtändande. 

Var det samma för er andra eller dåligt på annat sätt?

Mitt ex var bra i sängen, men det var ett ständigt gnäll på att det skulle vara mer och att det var fel på mig som var trött efter jag jobbat heltid och dessutom tagit allt ansvar natt, morgon o kväll för barn, hem, räkningar och i princip allt i vårat liv. Ja om han kan sitta och bajsa i timmar varje kväll för och slippa röja i köket efter middagen, tvätta och natta barn så förstår jag att han hade ork över för sex. Jag hade inte ens ork för fantasier...jo fantkseeade faktiskt ibland att han skulle dö.

ångrar mig att jag inte lämnade honom mycket tidigare. så många av mina bästa år jag slösade där med honom och körde slut på mig själv, men den ständiga känslan att inte räcka till för allt och alla. Hade tom ångest över att jag inte var mer kåt. Nu vet jag bättre. Det är inget fel på min kåthet, det var fel på honom.
  • Anonym (Stina)
    Soryu skrev 2022-06-20 22:09:35 följande:
    Håller med om det. Samtidigt så är det ju rent generellt så att människor borde titta på sin egen del i det hela i kärleksrelationer. Bara de svar som kommit i denna tråd visar ju hur lätt det är att lägga hela skulden på sin partner, där kvinnor berättar om hur deras man förändrats till det sämre vilket fått dem att tappa lusten. Men vad är deras egen del i relationssamspelet?

Jag förstår frågeställningen i tråden och tycker att den har ett värde i sig. Det kan vara bra för oss män att få bättre kunskap om vad kvinnor inte tycker om och kan tappa lusten av. Samtidigt visar svaren hur lätt det är att förlägga hela skulden på någon annan.

Instämmer. Jag skyller faktiskt inte på mitt ex, berättar bara min sida. I slutändan var det bådas fel. Han som valde att inte möta mig halvvägs (eller försöka) när jag påpekade att jag inte mådde bra över att han inte gjorde sin del av familjen ab och mitt fel som fann mig i det och hoppades på förändring (precis som han hoppades på att jag skulle bli magiskt kåt).

Kan man inte mötas i de enkla sakerna så är det dags att avsluta. Men det är en enorm press på att man som
    kvinna ska vara duktig och bita ihop och kämpa för barnens skull. 

Svar på tråden Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?