Inlägg från: Anonym (Beteendet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beteendet)

Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?

Jobbade för mycket och lämnade mig ensam med barnen flera dygn varje månad.  Ljög om pengar. Sålde mitt guld. Snusade i smyg. 
    Vem känner sig uppskattad och vill ligga då? 

• Anonym (Beteendet)
    Anonym (?) skrev 2022-06-20 18:32:52 följande:

Tack för alla svar!

Brukar tänka när jag läser alla dessa trådar om kvinnor som tappat lusten att det nog iaf oftast har en anledning, och enligt era svar verkar det ju vara så.

I vissa trådar beskriver mannen hur han gör allt han kan: uppvaktar, ger blommor, tar hand om hemmet etc, men att kvinnan ändå slutat tända på honom. Man blir nyfiken på vad som hänt.

Om jag utgår från mig själv så tappar jag inte bara attraktion till min partner utan en god anledning. Men för en del kanske det blir så? Att det blir "tråkigt" i längden?

Nej nåt är det ju. Det finns givetvis många olika anledningar och ibland vet man ju inte riktigt varför eller när det började. Jag själv tycker kvinnans hormonella situation och klimakterie används för lättvindigt som anledning. En trist, frigid kvinna, 50+ som tappar sexlusten pga hormoner får lätt skulden. Är det hormonellt så är det inte så himla lätt att fixa heller. Många som inte är så sugna på sex med sin man längre är ju inte i närheten av klimakteriet. Eller har småbarn längre. 
    Kvinnans hormorner beskylls lite för lätt när mannen  kanske borde kolla på sin egen del i det hela. 
  • Anonym (Beteendet)
    Anonym (?) skrev 2022-06-20 20:46:25 följande:

Ni som beskrivit att sexet blev dåligt: vad var det som var dåligt rent konkret?

En beskrev ju att han var egoistisk i sängen och det fattar man ju är totalt avtändande. 

Var det samma för er andra eller dåligt på annat sätt?

För att det ska bli dåligt sex behöver det bli av till att börja med. Jag hade inte dåligt sex ens, jag hade inget sex alls. 
  • Anonym (Beteendet)
    Anonym (?) skrev 2022-06-20 21:35:21 följande:
    Aha, var det att han inte ville eller var det du som inte ville?
    Det skrev jag i inlägg #4.
  • Anonym (Beteendet)
    Soryu skrev 2022-06-20 22:09:35 följande:
    Håller med om det. Samtidigt så är det ju rent generellt så att människor borde titta på sin egen del i det hela i kärleksrelationer. Bara de svar som kommit i denna tråd visar ju hur lätt det är att lägga hela skulden på sin partner, där kvinnor berättar om hur deras man förändrats till det sämre vilket fått dem att tappa lusten. Men vad är deras egen del i relationssamspelet?

Jag förstår frågeställningen i tråden och tycker att den har ett värde i sig. Det kan vara bra för oss män att få bättre kunskap om vad kvinnor inte tycker om och kan tappa lusten av. Samtidigt visar svaren hur lätt det är att förlägga hela skulden på någon annan.
    Ja du okända man. Vad gjorde jag som kvinna, fru och mamma  för fel, vilken skuld hade jag? Låt mig se....jag var hemma dygn i sträck med tre barn. Skötte allt. Det var dåligt av mig. Jag var inte kåt, glad och tacksam när han kom hem. Det var ju också dåligt av mig. Jag ville inte knulla med honom 4 kvällar i sträck och sedan vara ensam igen några dagar. Jag borde naturligtvis tänkt på min del i det hela. Piffat upp mig efter att barnen somnat,  lagat lite god mat till oss, verkligen visat hur jag längtat efter honom, visat honom min uppskattning. Hur svårt kan det vara egentligen? 
    Ja jag borde sett min del i sexbristen. Du har såå rätt! 
  • Anonym (Beteendet)
    Anonym (Hallå) skrev 2022-06-21 00:14:44 följande:
    Men moget..
    Tack Glad. Hade jag inte varit så besviken och trött när han kom hem så hade vi nog haft ett fungerande sexliv. Jag borde tänkt mig för och sett min skuld i det hela. 
  • Anonym (Beteendet)

Varför svarar du på en fråga som ställd till kvinnor? Vad du tror är inte aktuellt här. 

Anonym (Fundersam) skrev 2022-06-21 14:48:46 följande:

Att många män tröttnar tror jag beror på att många kvinnor är väldigt ambivalenta och motsägelsefulla, de verkar inte veta vad de vill utan kräver ständig anpassning samtidigt som det inte ska vara överraskningar utan de ska styra och ställa. Det är verkligen inte lätt att tillgodose sådana svängningar.
Svar på tråden Kvinnor: vad har varit er anledning till att sluta tända på mannen?