sextiotalist skrev 2022-06-17 15:40:38 följande:
Vi är olika, kan trösta dig med att jag går inte i taket om det blir fel, muttrar lite för mig och gör om så jag blir nöjd.
Men vet du, jag är rätt säker på att du hittar i dina skåp lika bra som jag hittar i mina :)
Dammsugning är något jag avskyr å andra sidan. gör det, men under protest (sambon avskyr det ännu mer)
Låt mig ansvara för din tvätt i 10 minuter så kommer du ligga i fosterställning och hyperventilera! :)
Haha, efter skilsmässan vet jag inte ens vad jag äger! Prydnader och tjafs tog hon och det är jag ju så klart tacksam för. Verktygen fick jag ha kvar, det är jag också glad för. Men upptäckte att jag i stort sett inte hade en enda handduk kvar, så det har jag ju fått skaffa lite nya.
Sängkläder är lite oklart faktiskt. Tror det mesta som ligger i skåpet är sådant vi fått av människor som inte kan slänga saker, våra föräldrar. Kan mycket väl vara från Gustav Vasas tid. Bedömt så har jag de sängkläder som sitter på de sängar jag har kvar. Så jag lär väl köpa lite nya där också.
Kontentan blir nog efter alla bra råd jag fått att jag tror jag kör tvätten på 40 grader för det mesta. Kanske att jag kör den på 60 grader lite då och då.