• Anonym (M)

Jo jag skiter i dina barn!

Anonym (Malus) skrev 2022-06-16 20:36:58 följande:
    Malus, inte bonus.

Klart jag bryr mig om min partner. Hans avkommor? Not so much.

Han skiter inte i dem men han fattar att jag inte lägger någon energi på dem.
    Men då är det ingen familj man bygger. Och sen kanske sätta sina egna barn i den skiten.
  • Anonym (M)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-16 20:55:32 följande:
    Vi bygger ett partnerskap. Det räcker. 
    Han gamla familj har inget med mig att göra.
    Barnen är inte hans gamla familj, utan fortfarande hans familj. Annars skulle det här vara en ickefråga för dig.
  • Anonym (M)
    Ess skrev 2022-06-17 08:06:30 följande:
    Det vet du väl att på fl har särkullarna alltid den centrala rollen, och alla andra ska buga för dem och låta deras vilja styra allt. Det spelar heller ingen roll om de är tre år eller trettio, de är navet i allas liv och de ska alltid komma först.

Anonym (Signe) skrev 2022-06-17 08:22:10 följande:
    Exakt, det är det som är så speciellt med FL. Om man läser på Flashback tex så har folk en mer pragmatisk syn på bonusbarn. Man kanske inte älskar dom alla gånger men dom är ens partners barn och man respekterar dom. Men hela navet i familjen ska inte snurra runt bonusbarnen. Här på FL så framstår det som barnmisshandel om kvinnan i familjen inte älskar och omhuldar bonusbarnen som sina egna 
    Trams. Det är ingen i tråden som har skrivit att kvinnan ska älska och omhulda barnen som sina egna, eller att de ska vara centrum och navet och bugas för och bestämma allt.
  • Anonym (M)
    Anonym (...) skrev 2022-06-18 13:59:19 följande:
    Eller så inbillar man sig att ens praktiska upplägg att dumpa sina barn på närmaste kvinna är bra föräldraskap.
    Vad gör du då när du utsätts för detta? Skiter du verkligen i barnen då så är det väl inget problem utan du kan fortsätta med ditt?
  • Anonym (M)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-18 15:22:03 följande:
    Jag hatar inte ungen, men bryr mig inte mer än om vilken annan okänd unge som helst.

Det kan blir hyfsat ändå bara partnern fattar galoppen.
    Det är uppenbart att barnet har påverkat dig betydligt starkare än att du inte bryr dig.
  • Anonym (M)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-18 15:51:12 följande:
    Haha, säger du det?
    Kul med diagnoser från amatörpsykologer.
    Det behövs ingen psykolog för att läsa dina inlägg och inse att en person som inte bryr sig inte hade uppvisat ditt uppträdande i tråden.
  • Anonym (M)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-18 16:03:51 följande:
    Ok, då säger vi så doktorn.
    Skicka fakturan.
    Du stärker inte ditt case direkt.
  • Anonym (M)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-18 18:08:11 följande:
    Säger du det. 
    Ja
  • Anonym (M)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-19 12:23:19 följande:
    Ja, och det börjar bli tröttsamt att dessa individer liksom inte kan ge sig i sin iver att "ha rätt".

Dessa skriver milslånga inlägg med ord, ord och ord, som tillsammans ska vara någon form att tillrättavisning till oss som "har fel".

De fattar helt enkelt inte att de kan skriva till solen går upp i väster, de kommer aldrig att kunna påverka oss och våra känslor ändå.

OM, och jag säger OM, man en dag skulle känna mer för en styv så beror det definitivt inte på FL-maffians försök till indoktrinering.
    Varför skriver du själv en massa ord, tror du att någon kommer bli påverkad? Tror du själv att du kan vad du kallar för indoktrinera någon med dina inlägg?  Är du själv en tröttsam individ i din iver att ha rätt eftersom det är så du resonerar om de som deltar i en tråd.
  • Anonym (M)
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-19 15:21:18 följande:
    Haha, till skillnad från dem jag refererar till så försöker jag inte omvända någon.

Nice try, better luck next time.  // {#emotions_dlg.djavulsk}
    De försöker inte omvända någon mer än vad du försöker göra detsamma med dina inlägg.
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!