• Anonym (Klara)

Varför resa med småbarn?

Fattar inte denna hysteri att resa på semester utomlands med småbarn. 
    De kommer inte minns härliga stunder på stranden utomlands, eller något annat.

Det man riskerar istället är att barnet blir sjukt, mår piss under flygningen, och att medresenär blir störda av ledsna och trötta barn.
    Så- varför väntar ni inte med flygresan utomlands tills barnet är äldre? Det går utmärkt att ha en bra semester inrikes också. 

Mitt barn är i tvåårsåldern och fara på utlandssemester kommer sannolikt dröja flera år, tills dess att barnet faktiskt också får något ut av det, inte bara vi vuxna. 

• Svar på tråden Varför resa med småbarn?
  • Gameofthrones
    Anonym (Besvärlig) skrev 2022-06-14 10:22:54 följande:
    Gott samvete kan du inte ha om du åker utomlands. Fråga miljöpartiet. Ta ansvar för miljön och dina barn.
    Låt folk ha semester. Lägg dig inte vad andra gör l.
    Punkt slut.! 
  • Anonym (Fia)

Varför jag åkt utomlands med små barn? För att uppleva saker. Låta barnen sitta i timmar och bygga sandkakor utan att jag måste göra andra saker eller frysa ihjäl. Bada massa i poolen och ge mina barn uppmärksamhet utan att frysa ihjäl? Träffa andra människor, kulturer se städer, stränder, turister och bamseklubbar. Barn är opålitliga små varelser som ibland skriker och blir sjuka. De bryr sig liksom inte om du reser med tåg, bil eller flyg. Eller om de blir sjuka i Grekland eller Tranås. Jag tror också att även fast de inte minns så får de ett minne, de lär sig och blir nyfikna. Om barn ändå inte minns kan du ju lika bra sluta träffa tant Stina eller åka till badhuset hemma också?

• Anonym (Tack Gud för vuxenhotell)

Det hade varit ljuvligt för oss utan småungar att slippa skrik, gnäll, sparkar i ryggen, jox och jag vet inte allt!

Barnfri avdelning tror jag hade genererat en bra slant för flygbolagen, jag vore villig att betala en hel del för en plats utan ungar.

Sen på plats kan man iaf välja bort alla bråkstakar och mistlurar och checka in på sitt barnfria vuxenhotell. Halleluja!

• Kockobello

Alla kanske inte gillar att bara dra runt hemma.

• Anonym (D)

Vilket märkligt resonemang av ts.

För det första, som många redan påpekat så är det ju inte enbart för barnet man reser.

Om man dessutom har en familj på säg 4 barn, ska man då aldrig resa eller sätta det på paus i 15 år? Ska de äldre syskonen aldrig få resa utomlands för att de minsta är "för små"?

Vi reser mycket, ej charter och hänger på hotell utan upplever saker. Barnen får uppleva nya miljöer, kulturer och språk vilket jag tror kommer gynna dom när dom blir äldre. Men självklart kommer en 2-åring inte minnas jättemycket av det.

• Anonym (Resande familjen)

Det finns ju nästan redan välj första klass så åker du både bekvämt och utan småbarn för det är ytterst få som betalar 1 första klass biljett för ett barn. 

Sen hade jag som småbarnsförälder önskat ett avdelning som är alkoholfri. Mina barn sitter fint och skriker aldrig på flyg(eller andra transportmedel för den delen) men vi ska behöva stå ut med dessa fulla odrägliga vuxna människor som dricker sprit, pratar högt och är helt odrägliga och väcker mina barn nät de sover/vilar. Ska vi förbjuda dom också att flyga? 

Anonym (Tack Gud för vuxenhotell) skrev 2022-06-14 11:58:21 följande:

Det hade varit ljuvligt för oss utan småungar att slippa skrik, gnäll, sparkar i ryggen, jox och jag vet inte allt!

Barnfri avdelning tror jag hade genererat en bra slant för flygbolagen, jag vore villig att betala en hel del för en plats utan ungar.

Sen på plats kan man iaf välja bort alla bråkstakar och mistlurar och checka in på sitt barnfria vuxenhotell. Halleluja!

• Anonym (Besvärlig)
    Gameofthrones skrev 2022-06-14 11:33:37 följande:
    Låt folk ha semester. Lägg dig inte vad andra gör l.
    Punkt slut.! 
    Så du menar att vi ska fortsätta förorena och se till att folk inte kan leva här längre. Bara för att du ska ha "semester" och det inte duger att ha semester här hemma.

Tänk längre min vän, tänk på barnen i Afrika. Det är dom så får ta skiten.
  • Gameofthrones
    Anonym (Besvärlig) skrev 2022-06-14 12:42:34 följande:
    Så du menar att vi ska fortsätta förorena och se till att folk inte kan leva här längre. Bara för att du ska ha "semester" och det inte duger att ha semester här hemma.

Jag är inte din vän och dra inte in Afrika i det här. Varför ska man alltid dra in Afrika så fort man diskuterar?!
    Stå för ditt dra inte in andra. 
  • Anonym (Klara)

Kan inte citera men vad är märkligt anonym d ?
    nej kontentan av mitt inlägg är att det är egoistiskt att resa eftersom varken barnet gynnas av resan eller medresenärerna på resvägen. 

sen finns det väl ingen anledning att de stora barnen inte skall få resa med en förälder, en annan släkting etc. Eller sitter ni ihop hela familjen? Fastklistrade med varandra.

• Kockobello
    Anonym (Besvärlig) skrev 2022-06-14 12:42:34 följande:

Lol
Svar på tråden Varför resa med småbarn?