Inlägg från: Anonym (Lizzie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lizzie)

Åka på semester med vuxet barn?

Anonym (bonus) skrev 2022-06-15 16:18:45 följande:
    Som jag skrev innan så tycker jag inte alls att det är konstigt att pappan åker med sitt barn eller att jag åker med mitt vuxna barn. Men att ta med sin bonusmamma eller pappa är ändå annorlunda. Varken jag eller barnet uppskattar det.
    Då borde du vara nöjd nu då. Eftersom du inte kommer att följa med.
  • Anonym (Lizzie)
    sextiotalist skrev 2022-06-15 16:50:25 följande:
    De flesta unga vuxna är nog inte helt bekväma med att vara femte hjulet. 
    I det här fallet är det ju TS som är femte hjulet. Och det är hon som är "hjulet" som föll av och inte följer med. Mannen och hans son kommer ha en fin semester utan henne. Nästa år är det hennes tur och sonen får hitta på något annat. 
  • Anonym (Lizzie)
    Anonym (bonus) skrev 2022-06-16 10:58:55 följande:
    Jag förstår inte hur man kan säga att det är barnens tur när det handlar om en snart 20 åring. Självklart kan de följa med, men det är väl ändå inte ett måste längre när barn är vuxna?! Iallafall inte i en bonusfamilj. Är man en kärnfamilj så kan jag förstå att det vuxna barnet ibland hänger med på vissa resor, men annars förstår jag inte alls vad som är problemet. Detta är inga 10 & 12 åringar vi pratar om, utan vuxet barn.
    Fast det är ju inte vi som ska tycka, utan din man. Han tycker att det är barnets tur och det kan ju inte vi ändra på. Inte du heller, tydligen. 
Svar på tråden Åka på semester med vuxet barn?