Anonym (handlar) skrev 2022-06-16 15:03:20 följande:
Och inte verkar det ju bli bättre med den saken utifrån hur du agerar och uttrycker dig om hans barn och om huruvida det är okej för föräldrar att ha nära och kär kontakt med sina vuxna barn. Jag förstår att han blir kluven där. Han vill vara nära sitt barn, du ser det som onormalt och allt möjligt och sätter press på honom att välja dig framför sitt barn så att han känner att han ens måste välja.
Isåfall måste han vara tydlig och säga att det är det viktigaste för honom, så att jag kan göra vad jag vill.
Det är inte så att jag tycker det är onormalt kanske, men absolut inte så vanligt att en 19 åring ensam njuter av en bonusmamma och sin pappa i samma rum.
Jag kan åka med mitt barn utan problem, men hen åker hellre med sin partner, vilket är det normala i min värld. Jag skulle dessutom aldrig ens våga be min partner att vilja åka med och själv betala 20 tusen för att tillbringa den veckan med mig och mitt vuxna barn. Inte en chans att jag utsätter honom för det.
Det var samma sak när mitt barn ville komma och bo hos oss i hans hus, så tillät han inte mitt vuxna barn att bo där om det var med sin partner, utan bara om hen sov över ensam. Det tyder ganska mycket på att det inte är lika roligt på andra hållet med styvbarn.