Inlägg från: Anonym (äää) |Visa alla inlägg
  • Anonym (äää)

Åka på semester med vuxet barn?

Anonym (bonus) skrev 2022-06-15 15:46:50 följande:

Min partner VILL resa med mig, helst med hans barn, pga att han inte har så bra ekonomi att resa mer än en gång per år. Därför vill han slå två flugor i en smäll så att säga. Han vill inte resa ensam med sitt barn, så nej han utesluter inte mig på något sätt. Men han känner att de senaste två åren har han rest bara med mig pga coronan etc och då är det barnets tur. Jag känner att det inte är några problem om vi sedan hade åkt ensamma igen på någon resa, men så blir det troligtvis inte pga ekonomin.

Nu har jag inte läst exakt hela tråden, men om han inte har råd så han han väl inte råd? 
    Han kan inte trolla fram pengar till två resor, antar jag, 

Ni har rest under coronan? 
    Ja, det kanske är barnets tur då. Du stannar hemma och slipper lägga pengar på den resan, och så bjuder du honom på en parrresa senare, som är en present från dig för att ni ska få ensamtid? 
  • Anonym (äää)
    Anonym (bonus) skrev 2022-06-13 10:43:26 följande:

Tycker samtidigt att om man är ett par så bör man göra iallafall en resa om året tillsammans. Det är jätteviktigt för mig. 

Det här funderade jag på också. Varför är det viktigt att just resa tillsammans? Och varje år?
    Jag är själv bonusförälder. Min man och jag har enbart rest ensamma utan ungdomar när vi åkt på spahelger och liknande (i Sverige) och en gång var vi 5 dygn ensamma på västkusten. Vi har aldrig varit utomlands de här ca 8 åren vi varit ett par. Vi har råd. Vi tycker däremot att vi umgås så bra och skapar egen tid utan att behöva lägga 20.000 på en resa varje år. 

Du kanske skulle må bra av att bredda ditt tänkande runt resor samt om hur man kan umgås bara de vuxna. 
Svar på tråden Åka på semester med vuxet barn?