Inlägg från: Anonym (MR klister) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MR klister)

Åka på semester med vuxet barn?

Tycker faktiskt att du är gnällig, som en tonåring i princip...

Åk med på resan och slappa lite i solen och be dem följa med på någon utflykt en annan dag?
    Varför ska dina intressen väga tyngre än deras?
    Varför kan du inte kompromissa och försöka få dem, eller iaf din partner, att kompromissa? 
    En 20 åring klarar sig utmärkt vid poolen på ett all inclusive kan jag lova dig, alla hotell är fyllda med ungdomar som klarar sig fint med lite godsaker vid poolen, looovar diiig...

• Anonym (MR klister)
    Studentpappa skrev 2022-06-14 07:52:39 följande:
    Ja uppenbarligen finns det ju det, själv kan jag ju inte komma på särskilt många anledningar varför en vuxen person ska vilja hänga med sin kompis och dennes familj utomlands. Att sina egna barn följer med till släkten i andra länder känns fullt rimligt, men det är väl inte riktigt vad TS handlar om utan där är det 1-2v på Mallis med all inclusive som verkar gälla. 

-Du Peter, farsan och hans nya flamma ska till Mallis en vecka på all inclusive vill du haka på?
    -Öööh va, varför då?

Så hade jag reagerat i 20-årsåldern.

Att två polare i vuxen ålder gärna drar själv på äventyr däremot är ju fullt förståeligt. 
    Ja det säger kanske mer om dig än om oss andra som faktiskt kan tycka att det är en okej lösning. 
    Inte så att kompisen behöver smörja in sin kompis bonusmammas rygg med solkräm....
  • Anonym (MR klister)
    Anonym (bonus) skrev 2022-06-14 15:57:41 följande:

Ni som reser med era barn som inte är en bonusfamilj behöver ju inte svara. Det är ju en helt annan sak att åka med sitt bonusbarn som man lärde känna när han var 13-14 år gammal. 

Normala 19 åringar borde inte vilja resa med sin styvmor och pappa som femte hjulet. Men alla är olika.

Det hänger väldigt mycket på min partner som har svårt att slita sig från sina barn. Har väl dåligt samvete eller Gud vet vad. Men en vuxen person förklarar för sina barn att en partner är en partner och den måste man vårda, liksom man måste vårda sina barn så länge de behöver. När man är 19 så behöver man inte resa med sina föräldrar eller umgås hela tiden.

Men sant, det är jag och min partner som har olika värderingar.

Din bitterhet lyser igenom och det klär dig inte att kalla andras barn för onormala bara för att de vill åka på semester med sin eller sina föräldrar oavsett familjekonstellationen ser ut.
  • Anonym (MR klister)
    Phalaenopsis skrev 2022-06-14 22:39:08 följande:

Klart vuxna barn kan semestra med sina föräldrar - om BÅDA i paret är intresserade av att ha barnet med. Om min partner hellre stannar hemma än reser på tu man hand med mig så hade jag ifrågasatt om det här verkligen är mannen i mitt liv.

Fast nu var det ju inte det tråden handlar om...
  • Anonym (MR klister)

Gud vilken bitterhet från så många förmodade bonus''mammor''. 
    Du får ju självklart bestämma men men det är varken konstigt eller onormalt att föräldrar och barn vill åla.på semester ihop oavsett barnet är 10 år eller 20 år, låt inte andra bittra bonusmammor få dig att tro det med sin sorgliga kommentarer. 

• Anonym (MR klister)
    Anonym (bonus) skrev 2022-06-15 15:46:50 följande:

Min partner VILL resa med mig, helst med hans barn, pga att han inte har så bra ekonomi att resa mer än en gång per år. Därför vill han slå två flugor i en smäll så att säga. Han vill inte resa ensam med sitt barn, så nej han utesluter inte mig på något sätt. Men han känner att de senaste två åren har han rest bara med mig pga coronan etc och då är det barnets tur. 

Jag är inte bitter eller avundsjuk. Har bara lite svårt att förstå att ens en så stor tonåring VILL åka med mig och pappan, när man borde ha roligare med vänner tex. 

Dessa två urklipp är verkligen de som i mina ögon utmärker dig som en bitter och till viss del egoistisk människa. 

Om övriga livsfrågor i livet gällande den delen av familjen som du genom blod inte är en del av är lika stökiga med dig som partner så hade jag lämnat relationen om jag var mannen. 

Du saknar ju helt empati i denna frågan...
Svar på tråden Åka på semester med vuxet barn?