• LaFontaine

Åka på semester med vuxet barn?

Studentpappa skrev 2022-06-14 07:52:39 följande:
    Ja uppenbarligen finns det ju det, själv kan jag ju inte komma på särskilt många anledningar varför en vuxen person ska vilja hänga med sin kompis och dennes familj utomlands. Att sina egna barn följer med till släkten i andra länder känns fullt rimligt, men det är väl inte riktigt vad TS handlar om utan där är det 1-2v på Mallis med all inclusive som verkar gälla. 

-Du Peter, farsan och hans nya flamma ska till Mallis en vecka på all inclusive vill du haka på?
    -Öööh va, varför då?

Så hade jag reagerat i 20-årsåldern.

Att två polare i vuxen ålder gärna drar själv på äventyr däremot är ju fullt förståeligt. 
    Att du saknar förmågan att förstå varför andra gör andra val än du själv, säger faktiskt mer om dig än om andra. Och nej, jag reste inte heller med mina föräldrar i den åldern, men jag kan absolut förstå varför andra gör och gjorde det. Du framstår mest som en obildad, medelålders gubbe, i dina försök att spela cool och "självständig".

Självständig förresten, varför utgår du från att man är osjälvständig för att man reser med sina föräldrar? Är det för att du inte förstår ordets innebörd?
  • LaFontaine
    Studentpappa skrev 2022-06-14 08:27:43 följande:
    Precis därför, kan inte du vara så snäll att förklara? Du som är en bildad medelålders tant.

Givetvis därför att de som har den relationen ofta har rätt osjälvständiga vuxna barn. Väldigt vanligt bland mina medelklasskollegor och något jag roas att förfasas över.
    Så du menar att en god relation med ursprungsfamiljen, innebär att man är osjälvständig? Du har en ganska snäv och fattig världsbild! Och verkar besitta ett oerhört behov att hävda dig.

Din bild av mig är för övrigt delvis rätt. Bildad är för övrigt korrekt. Medelålders är jag inte än.
  • LaFontaine
    Anonym (H2O) skrev 2022-06-15 10:16:26 följande:
    Bra att du bokat en egen resa TS. Men har inte du skrivit trådar förut? Du har vuxna barn, han har vuxna barn, du prioriterar relationen, han prioriterar hela tiden barnen? Tycker jag känner igen situationen. Om ni har alltför olika syn /värdering på vad som är viktigt och vad man ska lägga sina pengar på så kanske ni inte passar ihop?
    Exakt samma tanke! Ts, ni hade väl gjort slut?
Svar på tråden Åka på semester med vuxet barn?