Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

Åka på semester med vuxet barn?

Men herregud, 

Är det synd om dig? Jisses hade du resonerat så om det var ditt eget barn.?

Se det som kvalitetstid med familj. Ni har väl tid och rum med din partner i hotellet. Ni har väl inte barn i samma sovrum?

Jag/vi kommer alltid åka med våra barn. Även i vuxen ålder. Även om de skaffar eget, familj etc. Tradition är bra och bygga upp med familj. 

• Gameofthrones
    sextiotalist skrev 2022-06-13 10:33:37 följande:
    Är det inte lite olika resor. 
    Man kan ju göra både och. 
    Jag skulle nog säga att det är än viktigare att man ser till att man har partid, när det är blandfamiljer är det än viktigare att man tar sig tid till varandra. 
    De har uppenbarligen aldrig haft en resa ihop. Jag hade nog blivit lite trotsig och upplyst om att nästa gång jag ska resa, så blir det antingen ensam med mannen eller med en väninna.
    Självklart, kan man det också. :) 
  • Gameofthrones
    Anonym (xxx) skrev 2022-06-13 21:02:40 följande:
    Ja, här på FL kommer barnen alltid först i alla lägen. Inte konstigt att så många skiljer sig, när man inte prioriterar sin parrelation.
    Så behöver det inte vara 

När man har vuxna barn kan dom ha eget på samma hotell det behöver inte bo brevid  varandra. Vuxna barnet tar med dig en polare eller åker själv med.

Vill vuxna barnet va hemma varsågod. Men man ska väl alltid se till att man känner sig tillfrågad? Ha en gemenskap? 
  • Gameofthrones
    Studentpappa skrev 2022-06-14 06:13:04 följande:
    Det här låter ju bara ännu märkligare, menar du att det finns unga vuxna idag som följer med en polares familj utomlands istället för att åka själva? 

Jag hade seriöst trott det var ett skämt om jag fått den frågan. Möjligtvis om det var gratis och man hade varit arbetslös.   
    I vilken värld kommer du ifrån?
    Självklart så finns det familjet som gör så. Tradition det finns träffa släkt, ha semestrar tillsammans.
    Det beror på hur sammansvetsad familj, släkt man har.

Men vi har släkt i USA och Asien. Så det kommer bli så om mina barn väljer och följa med i vuxen ålder. 
  • Gameofthrones

Jag är uppvuxen så med mina bröder hade polare med sig de bodde eget rum i samma hotell. De körde sitt, drack, träffa tjejer etc åkte hem med solbrillorna med bakfylla och de hade roligt och vi åkte hem tillsammans. Vad är det för fel med det? 

• Gameofthrones
    Studentpappa skrev 2022-06-14 08:05:36 följande:
    Så är det säkert, jag var självständigt tidigt. Många idag verkar behöva barnvakt upp i 30-årsåldern. 

Valde du nicket för att du har svårt att släppa taget?
    Du är omogen person som har problem med andras val

"Studentpappa" har du också svårt att släppa din nick?

Du har verkligen problem. Hur andra har ett i sitt liv.

Skrev klart och tydligt 20 åringen har val. Stanna hemma eller följ med.
  • Gameofthrones
    Studentpappa skrev 2022-06-14 08:27:43 följande:
    Precis därför, kan inte du vara så snäll att förklara? Du som är en bildad medelålders tant.

Givetvis därför att de som har den relationen ofta har rätt osjälvständiga vuxna barn. Väldigt vanligt bland mina medelklasskollegor och något jag roas att förfasas över.
    Vet du prata inte över mitt huvud.

Jag har självständiga barn. De städar sina rum, de tar tvättmaskin sina kläder, de har egna hundar de sköter varje dag. Sommarjobbar, bra betyg., etc etc.

Nej du har väldigt liten bild på människor, ja. 

Jag är en utav de människor som är självständig. 
    Jag är tacksam för den självständigheten jag har fått. Den är i gratis har det till mina barn. 
  • Gameofthrones
    Anonym (bonus) skrev 2022-06-15 08:30:39 följande:

Skönt att höra att där finns andra "normala" människor här och inte bara curlande föräldrar som tycker att deras barn fortfarande är små barn när de är 19 år!!

Jag bokade resa för mig själv igår och det kändes bra. Han får ta det som han vill. Han kallar mig för egotrippad som bara tänker på mig själv, men jag har frågat honom så många gånger om an vill med. Han kan åka med sitt barn och jag kan möjligtvis följa med kanske till hösten på någon billigare charter resa eller nåt. Men nu i sommar så kostar deras typ av charter resor med all inclusive i juli runt 20.000 per person, och jag känner inte för att spendera så mycket pengar på att vara 5:e hjulet på en resa igen. Han får göra resan ensam med sin lille unge.

Varför han har så dåligt samvete och vill resa med detta vuxna barn är för att mamman var iväg på en liten resa tidigare i år och för att senaste resan för ett år sedan gjorde vi ensamma. Men detta barn har varit på 2 resor redan i år, även om det var utan papsen, så jag förstår inte problemet.

Dessa skilsmässo föräldrar har ständigt dåligt samvete för att inte göra tillräckligt för sina redan bortskämda barn. De gör dem en björntjänst. Låt ungen jobba istället och umgås med andra i samma ålder, så hade det blivit något av ungen istället.

Som sagt, jag har gjort som ni skrev, bokat egen resa. Han vet bara inte om detta ännu.

Vad då" normala "har du aldrig hört talas om familjesemester? Vill man inte åka stanna hemma.? Herregu, ska jag be min syster, bror stanna hemma för ni är för vuxna och följa ned på semester. 
    Du borde kolla upp vad curlad betyder. 

Asså du är lite konstig tycker jag dock, du inkluderar inte ditt bonusbarn som familj? 
  • Gameofthrones

Blir så förbannad på människor som inte kan åka på familjesemester. Även med vuxen som vill åka med eller väljer stanna hemma?

Vad då kvalitetstid får du inte det henna av din man eller? Ni har all tid i världen på hotellet? Gå eran väg? Han ska väl inte vara i samma rum som er? Hoppas att ni har två hotellrum om han nu väljer åka ned er? Har ni brevid varandra så får ni sktlla6er själva. Om ni vill ha kvalitéstid ned sex, champagne? Eller hur du tänker. 

Svar på tråden Åka på semester med vuxet barn?